۹ فروردین, ۱۴۰۳

کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان با پذیرش خواسته‌های‌شان به اعتصاب خود پایان دادند….

کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان با پذیرش خواسته‌های‌شان به اعتصاب خود پایان دادند

کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان با پذیرش خواسته‌های‌شان به اعتصاب خود پایان دادند

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز سه‌شنبه دوم آذرماه ساعت ۱۹ جلسه‌ی شورای تأمین شهرستان ورزقان همراه با حفاظت اطلاعات شهرستان و نمایندگان شرکت و کارگران در محل کارگاه شرکت آهن‌آجین برگزار شد و مقرر شد که شرکت‌ها از اخراج نمایندگان و پرسنل صرف نظر کنند و شورای تأمین مسئولیت باز شدن کارت تردد همکاران اخراجی را تضمین نمود.

همچنین چهار نفر از مدیران شرکت‌ها به اسامی ( صالحی، رحمان‌پور، علیپور، نعمت‌پور) که کارگران مانع از ورود آنها به مجتمع شده بودند و شرکت‌ها اصرار داشتند که آنها را به سر کار برگردانند، مقرر شد که به هیچ عنوان دیگر به معدن تردد نخواهند داشت.

همزمان با جلسه مذاکرات، کارگران اعتصابی در محوطه شرکت دست به تجمع زده بودند و شعارهایی از جمله “ کارگر بیدار است از استثمار بیزار است”، “ مدیر بی لیاقت اخراج باید گردد” و “ کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد” سر می ‌دادند.

در نهایت و با پذیرش خواسته‌های کارگران مبنی بر بازگشت نمایندگان و همکاران اخراجی، ممنوعیت تردد و ورود چهار مدیر اخراجی به معدن و تحقق دیگر مطالبات، کارگران به اعتصاب سه روزه خود پایان دادند و از فردا در محل کار خود حاضر خواهند شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- دوم آذرماه ۱۴۰۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها