۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

 بیانیه‌ی زنان ژیوانو،ما تمام نخواهیم شد!

اتحادیه آزاد کارگران ایران

 بیانیه‌ی زنان ژیوانو،ما تمام نخواهیم شد!

حق به فرد در جامعه اعطا می شود و تنها شرط اعطای حقوق اساسی به همه به صورت برابر بایستی عضویت در جامعه باشد.
انسان زدایی از زنان در قالب قوانین تبعیض آمیز و سلطه فرهنگ ضد زن و به حاشیه راندن نیمی از پتانسیل نیروی اجتماعی همچنان به فاجعه می انجامد؛ اما بدانید ما را بسوزانید، بکشید، حبس کنید، حضانت فرزندانمان را از ما سلب کنید، کارنامه فرزندانمان را به پدرانشان تحویل دهید و به جای ما انتخاب کنید، حقوق کمتر در ازای کار برابر پرداخت کنید، قوانین تان را تک جنسی بنویسید… ، ما هر روز مصمم تر به دنبال احقاق حقوق انسانی خود قدم برداشته و باور داریم به آمدن فرداهایی روشنتر و ساختن جامعه ای عاری از تبعیض و خشونت و هرگز به صرف اتفاق تولد و زن بودن، تسلیم نابرابری نشده و تا آخرین نفس فریاد برابری خواهی سرخواهیم داد. زیرا باور داریم که حقوق انسانی ما جای هیچ مناقشه ای نیست.
ژیوانو این بار عزادار دختری ۲۲ ساله است که به جای آغوش گرم در شعله های آتش خشم غیر انسانی پدر سوخت و جان سپرد.
با تکرار مکرر چنین فجایعی پرسش این است که قوانینی از جملە ماده ۳۰۱ قانون مجازات اسلامی تا کی بر فرزندکشی صحه خواهد گذاشت؟
چنین قوانینی نه تنها به پدر و جد پدری، شٲن و منزلت نخواهد بخشید بلکه به فرزندان حس عدم امنیت، اعتماد و صمیمیت را بدون شک القا خواهد نمود و هرگز به امن تر کردن محیط خانه هایمان منجر نخواهد شد.
جای بسی تٲمل است که قانونگذاران چگونه سر بر بالین آرامش گذاشته و متوجه هر روز ناامن تر شدن جامعه برای زنان نیستند.
ژیوانو به تک تک افرادی که قلبشان از این واقعه دلخراش به درد آمده است، تسلیت گفته و چون همیشه اعلام می دارد که برای رسیدن به آرامش، امنیت و برابری برای همه زنان جامعه و دیگر اقشار ستم دیده، از پای نخواهد نشست.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها