۹ فروردین, ۱۴۰۳

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناسبت شانزدهم آذرماه روز دانشجو

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناسبت شانزدهم آذرماه روز دانشجو

شانزده آذر، روزی تاریخ‌ساز برای جنبش آزادیخواهی و برابری‌طلبی

شانزده آذر امسال در حالی فرا می‌رسد که بار دیگر جنبش دانشجویی در پی خیزش سراسری مردم ایران بر تارک آزادیخواهی و برابری‌طلبی ستمدیدگان میدرخشد.

طی نزدیک به سه ماهی که از خیزش سراسری مردم ایران میگذرد دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور پیشاپیش این خیزش، صحنه‌های پر شوری از مقاومت و ایستادگی و مبارزه‌جویی را خلق کرده و به رغم سرکوب خونین و بی‌وقفه‌ای که در دانشگاه‌ها انجام شده، آنان لحظه‌ای آرام نگرفته‌اند و دانشگاه‌ها را به یک مرکز ثقل آزادیخواهی و برابری‌طلبی تبدیل کرده‌اند.

آنان نسل شکست نخوردگانی هستند که پیروزی و پایان دادن به استبداد و فقر و فلاکت و ستم طبقاتی و تبعیض جنسی و جنسیتی و پایان دادن به هر آنچه که مهر بردگی انسان را بر خود دارد قطب نمایشان است.

روز دانشجوی امسال به مثابه روزی بزرگ و تاریخ‌ساز برای همبستگی کارگران و معلمان و زنان و دانشجویان و عموم توده‌های ستم‌دیده مردم ایران که در فراخوان‌های سه روز اعتصاب و اعتراض خیابانی متبلور شده است می‌رود تا خیزش سراسری و آزادیخواهانه و برابری طلبانه مردم ایران را یک گام مهم دیگر به پیش راند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با فراخوان به کارگران سراسر کشور برای همبستگی با جنبش دانشجویی و اعتراضات و اعتصابات سراسری، خود را بخشی از مبارزه و خیزش سراسری مردم ستمدیده ایران برای پایان دادن به ستم و استبداد و تبعیض و نابرابری میداند و بدینوسیله اعلام میدارد، اعتصاب و اعتراض خیابانی و خواست تغییرات بنیادین سیاسی در کشور، حق کارگران، زنان، معلمان و دانشجویان و عموم مردم به جان آمده ایران از شرایط جهنمی موجود است. 

همبسته‌تر باد مبارزات سراسری مردم ایران 

زنده باد آزادی و برابری

اتحادیه آزاد کارگران ایران، چهاردهم آذر ماه هزار و چهارصد و یک

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها