۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

احضار پروین محمدی برای اجرای حکم زندان

احضار پروین محمدی برای اجرای حکم زندان

امروز دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ پروین محمدی پس از احضارهای مکرر و صدور نیابت قضایی به دادسرای گرمسار برای جلب وی، در معیت تنی چند از دوستان به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین مراجعه نمود که مسئول شعبه با اعلام اینکه حکم صادره علیه وی غیابی بوده و باید به صورت حضوری توسط شعبه صادر کننده‌ی حکم ابلاغ گردد، وی را تحت‌الحفظ به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران منتقل کردند. پس از آن و به علت عدم حضور قاضی شعبه، به پروین محمدی اعلام شد که روز چهارشنبه مجدداً به آن شعبه مراجعه کند.

حکم یکسال زندان پروین محمدی مربوط به پرونده‌ای در سال ۱۳۹۶ با اتهام “تبلیغ علیه نظام” و با مصادیق ایراد سخنرانی در جمع کارگران بازنشسته و انجام یک مصاحبه درباره حادثه پلاسکو است که وی هیچگونه اطلاعی از آن نداشت، تا اینکه در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۹۹، ابلاغیه‌ای از سوی شعبه ۱ اجرای احکام اوین در سامانه ثنای وی قرار گرفت که ظرف مدت ۵ روز خود را به آن شعبه معرفی نماید.

صدور حکم زندان به صورت غیابی و بدون اینکه هیچگونه اطلاعی مبنی بر وجود پرونده‌ی قضایی و اتهامات مطروحه به پروین محمدی اعلام شده باشد، و به دنبال آن ممنوع‌الخروجی و احضارهای مداوم و صدور حکم جلب برای او، از شاهکارهای جدید سیستم قضائی جمهوری اسلامی است که اثبات‌ کننده‌ی کنترل تام نهادهای امنیتی بر آن است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران صدور حکم زندان و اقدام برای جلب پروین محمدی جهت تحمل این حکم ظالمانه را قویاً محکوم می‌کند و خواهان پایان دادن به این روند و منع تعقیب قضائی علیه اوست.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۱

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها