۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

اطلاعیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران پیرامون تجمع سراسری ۲۳ دی ماه

اتحادیه

 

بار دیگر فرهنگیان شاغل و بازنشسته ایران نشان دادند که اراده کرده‌اند برای تحقق مطالبات خود، تا آخر بایستند.
تجمع امروز ۲۳ دی ماه تبلور همبستگی و اتحاد عمل تمام فرهنگیان ایران بود. اما شوربختانه حاکمیت در برخی نقاط مانند اصفهان، شیراز ، مشهد و اهواز با حمله به تجمع‌کنندگان، تعدادی از شریف‌ترین معلمان را بازداشت کرد. اگر چه تعدادی از بازداشت شدگان آزاد شدند، ولی تاکنون #محسن_عمرانی و #محمود_ملاکی از #بوشهر، #مراد_نوشادی، #حمیدعباسی، #صادق_پارسایی و معلمی که هویت ایشان مشخص نشده از #شیراز و آقای #گلزاریان از #مشهد در بازداشت نیروهای امنیتی هستند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران سرکوب تجمعات و بازداشت فرهنگیان را به شدت محکوم می‌کند و خواهان آزادی بی‌قید و شرط این معلمان است.
در صورتی که معلمان بازداشتی آزاد نشوند ما اعتراضات گسترده‌تری را برگزار خواهیم نمود. نیروهای امنیتی که طی روزهای گذشته ده‌ها فعال صنفی را احضار نمودند، نیک می‌دانند مطالبه‌گری معلمان را با ارعاب و سرکوب نمی‌توانند متوقف نمایند. معلمان امروز بیش از گذشته بر تحقق مطالبات مصمم هستند.دوران تهدید، زندان و تبعید و اخراج معلمان سپری شده و جنبش معلمان امروز ایران هر روز به شدت تکثیر می‌شود.
ضمن تشکر از استقبال باشکوه فرهنگیان سراسر ایران، همانگونه که در قطعنامه پایانی اعلام کردیم در صورت بی‌توجهی به مطالبات، شورای هماهنگی اعتصاب و تجمعات گسترده‌تری را در دستور کار خود قرار خواهد داد و در صورت نیاز کلاس‌ها را تعطیل و اعلام اعتصاب سراسری خواهد نمود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران
۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها