۹ فروردین, ۱۴۰۳

مزایده اموال بیمارستانِ ۷۹ ساله «دکتر سپیر»

مزایده اموال بیمارستانِ ۷۹ ساله «دکتر سپیر»

به دنبال تجمیع بدهی‌های بیمارستان خیریه «دکتر سپیر» دستگاه قضایی، اموال آن را به مزایده گذاشت. بخش از این بدهی‌ مربوط به شرکت‌هایی است که تجهیزات بیمارستانی و درمانی فروخته‌اند.
پرسنل این بیمارستان هم در گذشته مطالباتی داشتند که به دنبال توقف فعالیت‌های آن پرداخت نشده‌اند. در اواخر عمر دولت گذشته، مدیریت بیمارستان که از طرف انجمن کلیمیان تهران تعیین شده، اعلام کرد: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پرداخت بدهی‌های بیمارستان کمک خواسته‌ایم.
سناریوی دیگری که مدیریت به آن اشاره کرده بود، تجاری‌سازی بخشی از فضای پشتی بیمارستان بود که به تازگی برای اجرای آن قرارداد منعقد شده است. با این حال به دنبال اجرا نشدن این سناریوها، دستگاه قضایی اموال بیمارستان را به مزایده گذاشته است. پرسنل بیمارستان می‌گویند که ظاهرا برخی اموال بیمارستانی با قیمت پایین‌تر به فروش رسیده‌اند.
بنابر اعلام پرسنل مقرر شده که وزارت بهداشت بر پرداخت بدهی‌ها نظارت کند اما در صورت نهایی شدن طرح تجاری‌سازی بیمارستان، پولی به دست مدیریت می‌رسد که می‌تواند ادامه فعالیت‌های آن را از سر بگیرد.
بیمارستان دکتر سپیر سال ۱۳۲۱ توسط انجمن کلیمیان تهران تاسیس شد و درمان بیمارانی که از تیفوس رنج می‌بردند را برعهده گرفته بود. پرسنل امیدوارند که این بیمارستان ۷۹ ساله که بخشی از تاریخ شهر تهران است، مجدد احیا شود.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها