۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

✍️ جعفر عظیم‌زاده, اعتراضات گسترده و سراسری تنها راه تحقق مطالبات ما مردم ایران است

video
play-sharp-fill

امروز یازدهم آذر ماه با فراخوان شورای هماهنگی کانونهای صنفی فرهنگیان، معلمان در تداوم اعتراضات سراسری خود در بیش از هفتاد شهر دست به تجمعات پرشوری زدند و خواهان تحقق مطالبات خود شدند. همزمان با تجمع سراسری معلمان، کارگران نیز اقدام به تجمعات اعتراضی در برخی نقاط کشور کردند که در این میان اعتصاب و اعتراض کارگران معدن سونگون بیش از همه توجهات را به خود جلب کرد.

تداوم چنین تجمعات گسترده ای در پی سرکوب خونین کشاورزان و مردم اصفهان بار دیگر نشان داد دیگر هیچ درجه ای از سرکوب نمیتواند در برابر سیل خروشان جنبش مطالباتی کارگران و معلمان و توده های ستمدیده مردم سد سکندری ایجاد کند.

امروز جوش و خروش جنبش مطالباتی و آزادیخواهانه، تمامی طبقات و لایه های اجتماعی کشور را در بر گرفته و حکومت با موج سهمگینی از اعتراضات صنفی و مدنی و سیاسی مواجه است.

چنین وضعیتی در یک جامعه ۸۷ میلیونی و کشوری ثروتمند، تماما حاصل سیاستهای ویرانگرانه ی اقتصادی و اجتماعی سیاسی حکومتگرانی است که همچنان مشغول تداوم سیاستهای تاکنونی خود هستند و هیچ اراده ای در آنها برای توجه و رسیدگی به مطالبات مردم ایران دیده نمی‌شود.

از همین روست که اینک و به معنای واقعی کلمه، هر درجه از بهبود شرایط و تحقق مطالبات ما کارگران، معلمان، کشاورزان و دیگر توده های ستمدیده مردم ایران، در دستان توانمند خود ما در کف خیابانهاست.

🔸 برگرفته از صفحه اینستاگرام جعفر عظیم‌زاده

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها