۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس پیرامون دستگیری رسول بداقی

اتحادیه

دستگیری رسول بداقی در حالی صورت گرفت که معلمان مطالبه گر خود را برای تجمع با شکوه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ آماده می کردند . دستگیری این فعال نام آشنای صنفی آموزش و پرورش پیامی آشکار از طرف حاکمیت برای جنبش صنفی معلمان داشت . ارعاب و تهدید برای شکستن اراده ی معلمانی که سالهاست بازیچه ی بازی های سیاسی و جناحی شده اند و مطالبات به حق آنان فراموش شده و یا فدای بازی های سیاسی شده است .

رسول بداقی به عنوان کنشگری خستگی ناپذیر و صادق پس از تحمل چندین سال زندان و اخراج از کار همچنان بر مطالبات جامعه ی فرهنگیان پای می فشرد و اهل کوتاه آمدن از مواضع خود و دفاع از جامعه ی فرهنگی نبود . وی به دلیل چنین روحیه و اعتقادی به مبارزه ی صنفی ، متحمل سنگین ترین هزینه ها گردیده است و زندگی خود را در راه تحقق مطالبات صنفی معلمان فدا کرده است . بدون شک نام وی در تاریخ مبارزات صنفی معلمان ایران برای همیشه خواهد درخشید .

انجمن صنفی معلمان فارس بر این باور است که ارعاب و تهدید معلمان و دستگیری کنشگران صنفی نه تنها موج مطالبه گری جامعه ی فرهنگیان را متوقف نخواهد کرد بلکه فرهنگیان را در مبارزه ی صنفی راسخ تر از قبل خواهد کرد چون جنبش صنفی و مطالبه گری قائم به فرد نیست . تاریخ مبارزات صنفی معلمان و به خصوص تجمع با شکوه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ بر این امر و عزم راسخ فرهنگیان گواهی می دهد .

در پایان ضمن هشدار به حاکمیت ، آزادی بی قید و شرط رسول بداقی و سایر معلمان زندانی را خواستاریم .

انجمن صنفی معلمان فارسی
۱۴۰۰/۹/۲۵

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها