۲۸ فروردین, ۱۴۰۳

در ششمین روز از اعتصاب بیش از ۲۰۰۰ نفر از کارگران معدن سونگون ورزقان، مجتمع توسط نیروهای گارد ویژه کاملاً به محاصره در آمده است

در ششمین روز از اعتصاب بیش از ۲۰۰۰ نفر از کارگران معدن سونگون ورزقان، مجتمع توسط نیروهای گارد ویژه کاملاً به محاصره در آمده است

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، از ساعات اولیه بامداد یکشنبه ۱۴ آذرماه، نیروهای انتظامی و گارد ویژه با حضور گسترده در ورودی مجتمع مس سونگون مانع از تردد کارگران می‌شوند.
حضور این همه نیرو برای سرکوب اعتراض کارگرانی که تنها حقوق پایه‌ای خود را طلب می‌کنند نشان از همدستی نهادهای حاکمیتی با مافیای چپاولگر معدن دارد.
مدیران مجتمع در جلسه ۱۲ آذر به شکل تهدیدآمیز به کارگران اعلام کرده بودند که چنانچه به اعتصاب خاتمه ندهند با دولت طرف خواهند بود.

حدود نیمی از کارگران اعتصابی شب گذشته را در داخل خوابگاه‌ها مانده‌اند و نیمی نیز به منازل خود برگشته بودند که از صبح زود که قصد برگشت به محوطه معدن را داشتند توسط نیروهای انتظامی از ورود و تردد کارگران جلوگیری شده است.

لازم به ذکر است که خانواده‌های این کارگران اعلام کرده‌اند که چنانچه اتفاقی برای کارگران اعتصابی روی بدهد همگی از ارومیه، تبریز، ورزقان و اهر به محوطه مجتمع خواهند آمد و دست به اعتراض خواهند زد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز انزجار از همدستی نهادهای حاکمیت با غارتگران دسترنج کارگران در معدن مس سونگون، اعلام می‌دارد که این کارگران تنها خواهان اجرا و تحقق خواسته‌های برحق و قانونی خود هستند و سیاست تهدید و ارعاب و سرکوب نمی‌تواند مانع از مطالبه‌گری کارگران شود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها