۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

نارضایتی کارگران بخش تعمیرات راه‌آهن آذربایجان برای عدم پرداخت مطالبات معوقه

نارضایتی کارگران بخش تعمیرات راه‌آهن آذربایجان برای عدم پرداخت مطالبات معوقه

منابع کارگری در راه‌آهن آذربایجان می‌گویند: کارگران واحد تعمیرات و نگهداری جدا از دو ماه دستمزد معوقه سال جاری خود، برای وصول برخی مطالبات قانونی، عرفی و مناسبتی خود با مشکل روبرو هستند.
این کارگران که تحت مسئولیت یک پیمانکار در خطوط ریلی شهرستانهای سلماس، جلفا، آذرشهر، مرند و عجبشیر مشغول کارند، در تشریح وضعیت پرداخت مطالبات خود گفتند: جدا از یک تا دو ماه معوقات مزدی، هر سال کارفرما، عیدی شش ماه نخست کارگران را در این موقع از سال به حساب واریز می‌کرد. در عین حال در زمینه پرداخت برخی مزایای قانونی، عرفی و مناسبتی با مشکل روبرو هستیم و این مسئله باعث ایجاد دغدغه روحی و گرفتاری‌های روزمرده برای کارگران شده است.
این کارگران همچنین اظهار داشتند: چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم. کارفرما طبق عرف سالهای گذشته در پرداخت برخی مزایای انگیزشی و عرفی به حساب کارگران کوتاهی می‌کند. به عنوان نمونه در حال حاضر مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به مناسبت روز حمل ونقل (۲۶ آذر) از کارفرما طلبکاریم که هنوز به حساب کارکران واریز نکرده است.
آن‌ها افزودند: در عین حال بخش دیگری از مشکلاتمان کسر مالیات از حقوق دریافتی است. این مالیات از سوی بانک از حساب کارگران کسر نمی‌شود بلکه کارفرما هر ماه از روی فیش حقوقی مبلغی حدود ۷۰ هزار تومان از حساب کارگران مالیات کسر می‌کند.
کارگران ابنیه فنی آذربایجان افزودند: عموم مشکلات ما از زمان واگذاری خطوط ابنیه فنی از سال‌ها پیش به بخش خصوصی شروع شد.
این گروه از کارگران در ادامه تاکید کردند: بخش‌های زیربنایی همچون امور تعمیر و نگهداری راه‌آهن قابل واگذاری نیستند و اساسا باید منابع مالی نگهداری از آن از بودجه جاری راه‌آهن تامین شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها