۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

کارشکنی مدیران مجتمع مس سونگون ورزقان

کارشکنی مدیران مجتمع مس سونگون ورزقان در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و افزایش حقوق کارگران

کارشکنی مدیران مجتمع مس سونگون ورزقان در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و افزایش حقوق کارگران

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، مدیران مجتمع مس سونگون حاضر به انجام خواسته‌های کارگران پیمانکاری این مجتمع نیستند.

اصلاح پایه حقوق و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگران شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون که چند ماه قبل طی صورتجلسه‌ای بین نمایندگان کارگران و مدیرعامل شرکت ملی مس ایران مصوب شده بود که در مدت یک ماه اجرایی شود، با گذشت بیش از سه ماه و چندین بار کارشکنی و سنگ اندازی مدیران معدن و ادارات کار شهرستان و استان تاکنون صورت نگرفته است.

بنابر مصوبات قانونی برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل حتماً باید یکی از تشکل‌های کارگری مجاز در قانون کار برای کارگران ایجاد گردد و سپس طرح طبقه‌بندی مشاغل ممکن خواهد شد.

برای همین قرار بر این شده بود که روز گذشته یکشنبه ۱۹ دیماه انتخابات شورای اسلامی کار برای کارگران شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون ورزقان برگزار شود و پس از آن روال اجرای طرح طبقه‌بندی آغاز گردد که این انتخابات بدون هیچگونه اعلام قبلی لغو شد.

پس از پیگیری نمایندگان کارگران، معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی و مدیر کل اداره کار استان، مدعی شده‌اند که انتخابات بخاطر مخالفت وزارت کار لغو شده است.

این در حالیست که یک بار در مهرماه پس از اعتصاب پنج روزه کارگران و تعطیلی استخراج در معدن، مدیر عامل شرکت ملی مس وعده انجام خواسته‌های کارگران طی یک ماه را داده و یکبار هم پس از اعتصاب یک هفته‌ای کارگران در ماه گذشته، شخص استاندار و فرمانده انتظامی استان قول و وعده حل مشکلات طی یک ماه را داده بودند اما ظاهراً مدیران شرکت ملی و مجتمع اراده‌ای جدی برای اجرای خواسته‌های کارگران پیمانکاری مجتمع مس سونگون ندارند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۰ دیماه ۱۴۰۰

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها