۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

✍️فواد کیخسروی 🔹کارگران پروژه‌ای نفت، همان‌هایی که ثروت‌های مالتی میلیاردی برای حاکمیت و…

video
play-sharp-fill

اما از هیچگونه امکانات رفاهی برخوردار نیستند.

فیلمی که مشاهده می‌کنید سرویس تردد کارگران پروژه‌ای شاغل در نیروگاه جفیر است. وضعیت خوابگاه‌ها هم به مراتب بدتر است.

در اعتصاب بزرگ و سراسری کارگران پروژه‌ای نفت، بهبود شرایط خوابگاه‌ها، سرویس‌ها و امکانات بهداشتی و رفاهی یکی از مطالبات اصلی کارگران بود.

کارگران پروژه‌ای نفت همانگونه در اعتصابات بزرگ و سراسری خود نشان دادند، توانایی فلج کردن چرخه‌ی ساخت و ساز، اجرا و گسترش پروژه‌های جدید نفتی را دارند.

پس از اعتصاب تابستان گذشته‌ی کارگران پروژه‌ای، هنوز بسیاری از مطالبات این کارگران بر زمین مانده و در بسیاری موارد کارفرمایان و پیمانکاران بر خلاف وعده‌های‌شان، نه دستمزدها را به میزان خواست کارگران افزایش دادند، نه نوبت کاری را مطابق ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت تغییر دادند و نه شرایط خوابگاه‌ها و سایر امکانات رفاهی را بهبود بخشیدند.

کارگران پروژه‌ای نفت، پس از اعتصاب اخیر، به لحاظ سازماندهی بسیار کارآزموده‌تر، از حیث اعتماد به قدرت جمعی و اعتصاب و اعتراضات‌شان بسیار جدی‌تر و از نظر اِعمال نظر و عمل مستقیم در تعیینِ حدود و ثغور شرایط کارشان بسیار مصمم‌تر از پیش هستند.

کارگران نفت در پروسه‌ی مبارزه برای تحقق مطالبات برحق‌شان، قطعاً درصدد درجه‌ای بالاتر از سازمانیابی برای اعتصابات و اعتراضات پیشِ‌رو خواهند بود.

🔸برگرفته از صفحه‌ی اینستاگرامی فواد کیخسروی

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها