۹ فروردین, ۱۴۰۳

“دلایل اعتراض کارگران” به روایت یکی از اعضای شوراهای اسلامی!

"دلایل اعتراض کارگران" به روایت یکی از اعضای شوراهای اسلامی!

“چرا کارگران اعتراض می‌کنند؟ / ادارات کار به وظایف خود عمل کنند!” عنوان نوشته ایست در رسانه ایلنا، این بلند گوی “فعالین کارگری” وابسته به حاکمیت.
در این نوشته آقای احسان سهرابی (عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی) دلایل اعتراض صنفی کارگران را “تشریح” میکند! یکی از این دلایل به نظر این فعال کارگری این است که در واحدهای بزرگی با جمعیت ۴۰۰۰ نفر” بجای شورای اسلامی فقط یک نفر به عنوان نماینده کارگر معرفی میشود”. دلیل دیگر از نظر آقای سهرابی این است که ادارات کار در انجام وظیفه خود که همان فراهم آوردن “گفتمان متقابل و سه جانبه گرایی” است “اهمال” میکنند. او در ادامه میگوید در چنین شرایطی بدیهی است که کارگران دست به اعتراض و تجمع بزنند.

فریبکاری بس است جناب فعال کارگری!

کارگران برای بهبود شرایط کاری خود همه روزه دست به اعتصاب و راهپیمایی میزنند؛ برای آزادی همکاران خود از ورود مدیران به کارخانه جلوگیری میکنند؛ در هفت تپه درِ اداره شورای اسلامی را گِل میگیرند؛ در فولاد اهواز کارگران حتی اجازه برگزاری انتخابات شورای اسلامی را نمیدهند و با فضاحت تمام مجریان آن را از کارخانه بیرون میاندازند. نمونه اخیر رسوایی شوراهای اسلامی، عدم استقبال کارگران در “انتخابات شورای اسلامی” در شرکت پتروشیمی ایلام است. بنا به گفته آقای افشین جهانپور، رئیس اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، گذشته از عدم استقبال کارگران این شرکت در انتخابات شورای اسلامی در سالهای اخیر، در سال جاری این دومین بار است که انتخابات برگزار می شود اما به حد نصاب لازم نمی رسد. در این اوضاع و احوال است که تازه این “فعال کارگری” برای جلوگیری از اعتراض و تجمع صنفی کارگران بفکر احیای شوراهای اسلامی کار افتاده است.

به این حضرات باید گفت اختلاف بین دو نهاد دست ساز حکومتی یعنی “شورای اسلامی کار” و “نمایندگان کارگران” هیچ ربطی به منافع کارگران ندارد. کارگران هر روز بیشتر یاد میگیرند که تنها با اتکا به نیروی خود در مجامع عمومی است که میتوانند دست کارفرمایان و دولت حامی آنها را از دخالت در امور مربوط به کارگران قطع و هر تشکل مستقلی که خود تشخیص میدهند ایجاد نمایند.

🔸 گروه ادمین رسانه‌های اتحادیه آزاد کارگران ایران

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها