۲۸ فروردین, ۱۴۰۳

 قول مرخصی القاصی مهر به آرش جوهری نتیجه‌ای جز آزار و اذیت ظالمانه خانواده این فعال کارگری در بر نداشت

 قول مرخصی القاصی مهر به آرش جوهری نتیجه‌ای جز آزار و اذیت ظالمانه خانواده این فعال کارگری در بر نداشت

حدود دو ماه پیش دادستان تهران القاصی مهر با حضور در زندان اوین و ملاقات با برخی از زندانیان سیاسی منجمله آرش جوهری، تلاش کرد خود را مسئولی نشان دهد که به امورات و مسائل زندانیان رسیدگی میکند. اما پس از گذشت دو ماه معلوم شد که ایشان نیز به عنوان‌ یک مقام کلیدی قضایی هدفی جز ظاهر سازی برای آرام کردن زندانیان سیاسی نداشته است و نتیجه این عمل شرایط سخت و طاقت فرسایی بود که بر مادر این فعال کارگری تحمیل شد.

بطوری که بدنبال اعلام موافقت القاصی مهر با مرخصی آرش، مادر او در دو ماه گذشته هر هفته از پارس آباد مغان به تهران آمده و با حضور در دفتر وزیری و سایر مراجع، پیگیر مرخصی وعده داده شده‌ی القاصی مهر بوده است. اما هر هفته با این پاسخ که “هفته آینده مراجعه کنید”، این مادر رنجور و درد کشیده را بمدت دو ماه در مسیر پارس آباد – تهران سر دوانده و دیروز به ایشان اعلام کردند با مرخصی فرزندش موافقت نشده است.

بازی با روح و روان زندانیان سیاسی و بویژه خانواده‌ها و مادران آنان، یک ترفند سیستماتیک برای تحمیل بالاترین درجه از فشارهای روحی به زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنهاست که سالهاست توسط نهادهای امنیتی و قضایی علیه زندانیان سیاسی اعمال میشود.

فعال کارگری آرش جوهری که روز چهارده مهرماه سال ۹۹ دستگیر شد پس از تحمل دو ماه بازجویی و تحمل سلول انفرادی در بند دو الف، به جای آزادی با قرار وثیقه تا زمان رسیدگی قضایی به پرونده، مستقیما به بند عمومی زندان اوین منتقل و حکم ۱۶ سال زندان علیه او صادر گردید. بر اساس این حکم آرش جوهری بطور قطعی می‌باید به مدت هفت و نیم سال متحمل زندان شود.

صدور چنین حکم ظالمانه‌ای علیه یک فعال کارگری در حالیست که با هدف به تمکین کشاندن آرش جوهری، برای همسر او نیز پرونده‌ای تشکیل و او را به یکسال زندان قطعی محکوم کرده اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – هفتم آذر ماه ۱۴۰۰

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها