۹ فروردین, ۱۴۰۳

اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا خواستار آزادی فوری فعالان کارگری ایران شد

اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا عمیقاً نگران دستگیری‌های اخیر فعالان کارگری، معلمان، مدافعان حقوق مدنی و هنرمندان در ایران است. در تاریخ اول ماه مه، روز جهانی کارگر، مقامات ایران تظاهرات مسالمت آمیز اتحادیه‌های کارگری را که به دلیل دستمزدهای پایین، نرخ بالای تورم، فساد، غارت دارایی‌های عمومی، بی‌عدالتی‌های فراگیر و نقض حقوق انسانی برگزار شده بودند، سرکوب کردند.

اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا، از طریق همکاران خود در سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و دیگر سازمان‌های کارگری گزارشاتی مبنی بر ادامه اعتراضات سراسری علیرغم سرکوب گسترده، دستگیری‌های متعدد و رو به افزایش و کشته شدن چندین معترض توسط پلیس مطلع شده است. همچنین بیش از ۱۰ کارگر اتوبوسرانی که با هدف افزایش دستمزد اعتصاب کرده بودند در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند. اتحادیه کارگران اتوبوسرانی، وابسته به فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل است.

رضا شهابی، یکی از اعضای سرشناس هیئت مدیره، و حسن سعیدی از اعضای سندیکا در یورش نیروهای اطلاعاتی به خانه‌های خود دستگیر شدند. شهابی بارها به واسطه فعالیت‌های کارگری خود دستگیر شده و سال‌های زیادی را در زندان سپری کرده است. این نیروها به منزل داوود رضوی، عضو هیئت مدیره سندیکا نیز یورش بردند اما وی در منزل حضور نداشت.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران و آموزش بین‌الملل نیز گزارش می‌دهند که ده‌ها معلم مدارس دولتی، از اول ماه مه بازداشت و زندانی شده‌ و تعدادی نیز تحت بازجویی قرار دارند.

سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران، دستگیری‌ها، اتهامات بی‌اساس و اطلاعات نادرستی که نیروهای امنیتی در خصوص اعضای آن و سایر بازداشت‌شدگان کارگری در سطح عمومی منتشر کرده را محکوم کرده است.

اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا از مطالبه سندیکا برای آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه فعالان کارگری، معلمی و فعالان اجتماعی زندانی از جمله رضا شهابی، حسن سعیدی، آنیشا اسداللهی، ریحانه انصاری نژاد، کیوان مهتدی و همچنین معلمان بازداشت شده در اول ماه مه از جمله رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، اسکندر لطفی، محمد حبیبی، محسن عمرانی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، محمود ملاکی، رضا امانی‌فر و هادی صادق زاده حمایت می‌کند.

این دستگیری‌ها و بازداشت‌ها نقض آزادی تشکل‌ها، حق سازماندهی و آزادی بیان است. CUPE همچنین خواستار پایان دادن به بازداشت ادامه‌دار و آزار و اذیت افرادی است که به شکل مسالمت‌آمیز از آزادی همکاران خود دفاع می‌کنند.

CUPE بار دیگر درخواست اتحادیه‌های کارگری و فدراسیون‌های جهانی اتحادیه‌ها را از دولت ایران تکرار می‌کند:

– لغو بدون قید و شرط کلیه اتهامات مطروحه علیه فعالین اتحادیه‌های کارگری و مدافعان حقوق انسانی که در حبس هستند.

– احترام به حقوق کارگران در راستای سازمان‌دهی و آزادی تشکل‌ها و آزادی بیان از جمله حق برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز، بدون ترس از مداخله دولت، و حمایت از این حقوق.

– احترام به حقوق و حریم خصوصی اعضای خانواده فعالان کارگری زندانی و تضمین امنیت و رفاه آنها.

۱۹ مه ۲۰۲۲

اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها