۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

اعتراض کارگران کنتورسازی ایران به وضعیت نا مشخص استخدامی

اعتراض کارگران کنتورسازی ایران به وضعیت نا مشخص استخدامی

کارگران بیکار شده کنتورسازی ایران خواستار بازگشت به کار و مشخص شدن وضعیت استخدامی خود شدند. این کارخانه از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بهانۀ شیوع کرونا بسته شد و ۱۲۰ کارگر قراردادی آن نیز از کار اخراج شدند. مدیران کارخانه کنتورسازی ایران به کارگران وعده دادند، زمان شروع به کار مجدد را به اطلاع آنها برسانند.
کارگران می‌گویند:
کارخانه کنتورسازی در شهر صنعتی البرز قزوین واقع شده است. کارگران می‌گویند :ماه‌های پایانی سال ۹۸ به دلیل مشکلات مدیریتی و رکود چند سالۀ بازار فروش محصولات ، کارخانه به حالت تعطیلی موقت درآمد. بنابراین کارگران شاغل در آن، قبل و بعد از تعطیلی، طی چند مرحله تعدیل و بیکار شدند که در نهایت حدود ۱۲۰ کارگر از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند. آنها بعد از گذشت سه سال خواستار مشخص شدن وضعیت شغلی و بازگشت به کار هستند.
این کارخانه از مدتی پیش فعالیت خود به صورت محدود آغاز کرده است اما بیشتر کارگران به سرکار خود بازنگشته‌اند. کارگران کارخانه هنوز نتوانسته‌اند مقرری بیمه بیکاری خود از اردیبهشت ماه سال ۹۹ تاکنون را دریافت کنند. علت هم واریز نشدن حق بیمه تامین اجتماعی توسط کارخانه می‌باشد.
هم اکنون با اخراج کارگران، تأمین معیشت نزدیک به ۵۰۰ خانواده کارگری در ابهام است. در حال حاضر این کارخانه تنها با ۶۰ کارگر فعالیت تولیدی را ادامه میدهد.
کارخانه کنتورسازی ایران در سال ۱۳۴۷ تاسیس شد و زمانی بزرگترین کارخانه کنتورسازی ایران محسوب می‌شد. این کارخانه در سال ۱۳۸۷ به بخش خصوصی واگذار شد. این شرکت در آن زمان ۹۰۰ کارگر و سالانه ۱.۲ میلیون کنتور تولید می‌کرد. تعدیل کارگران با خصوصی‌سازی این شرکت آغاز شد .لذا خصوصی‌سازی بی‌ضابطه سرنوشت کارگران را به تباهی کشاند. کارگرانی که با بیش از ۱۵سال سابقه، از کار اخراج شده‌اند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها