۹ فروردین, ۱۴۰۳

اعتراض کیهان به تجماعات معلمان و جواب نایب رئیس کانون صنفی معلمان!

اعتراض کیهان به تجماعات معلمان و جواب نایب رئیس کانون صنفی معلمان!

در روز چهارشنبه ۲۴ آذر سایت “انتخاب” به نقل از اعتراض کیهان به تجمعات صنفی معلمان و بازنشستگان و کارگران و کشاورزان مینویسد : ” به جای تجمع بی در و پیکر خیابانی، رفتار مدنی داشته باشید”. این رسانه در ادامه و به نقل از کیهان مینویسد: “آیا تنها راه طرح مطالبات و مشکلات، تجمعات بی‌در و پیکر خیابانی است که هیچ‌کس مسئولیت راه‌اندازی و اتفاقات متن و حاشیه آن را به‌عهده نمی‌گیرد، یا روش‌های مدنی‌تر، مفیدتر و کم‌هزینه‌تر هم وجود دارد؟ مسئولیت انحراف این تجمعات و موج‌سواری دشمنان کلیت ملت ایران با کیست؟ آیا هزینه‌های هنگفت این موج سواری، جز از جیب ملت ایران پرداخت می‌شود؟”
اما این یاوه گویی کیهان از طرف معلمان شریف فورا جواب گرفت. آقای محمود بهشتی لنگرودی نایب رییس کانون صنفی معلمان در گفتگویی با رسانه امتداد به این مسله جواب داد.
در این باره کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان و به نقل از آقای بهشتی چنین مینویسد: “به نظر من از روزنامه کیهان، توقعی غیر از این گونه موضع‌گیری نمی‌رود. اما حرکت مدنی در همه ی جهان تعریف دارد. درحرکت مدنی، نامه‌نگاری، طومارنویسی، مذاکره، حرکت اعتراضی و دیگر روش‌ها پیش بینی شده است… مثلا در همین اجتماع عظیم معلمان در استان فارس، همه دیدند که فرهنگیان، بدون سردادن کوچکترین شعار هنجارشکنانه و بدون شکستن حتی یک شیشه در شهر، اعتراض خود را به مدنی‌ترین شکل ممکن بیان کردند و هیچ سنگی هم پرتاب نشد. منتها، ظاهرا تعریف آقایان از حرکت مدنی با تعریف دنیا متفاوت است. از نگاه آقایان، حرکت مدنی این است که یک عده به سفارت انگلیس حمله کرده و سنگ و آتش به داخل سفارت پرتاب کنند. حرکت مدنی از دید آن‌ها، این است که عده‌ای به سفارت عربستان حمله کرده و با آتش زدن آن برای منافع ملی کشور هزینه‌تراشی کنند”.
واقعیت آنست که رسانه های حکومتی وقتی متوجه شدند تاکتیک سکوت آنها در باره اعتراضات روز ۱۱ آذر فرهنگیان ره بجایی نبرد این بار به فکر تاکتیک چاپلوسی و یا بی اعتبار کردن این حرکت عظیم فرهنگیان افتاده اند. منجمله آقای علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، و در گفتگوی با رسانه ایلنا میگوید: ” معلم حق دارد که حرف خود را بزند، البته در خصوص رتبه‌بندی به معلمان اطلاعات غلط داده شده و واقعیت را واژگون جلوه دادند. مجلس با تمام قدرت می‌خواهد از معلمان حمایت کند اما به گونه‌ای القا کردند که مجلس با این طرح مخالف است”. یا اینکه آقای محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، میگوید: “حقوق و دریافتی معلمان کم است و واقعا کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد. دوم اینکه حق معلمان است که مسائل خود را مطالبه کنند. متاسفانه در کشور ما به نحوی شده است که تا کسی اعتراض نکند، حقش را به او نمی‌‌دهند. وی افزود: مساله سوم؛ علت و دلیل این تجمعات این است که تشکل صنفی ندارند. چند میلیون معلم تشکل صنفی ندارند، خب طبیعتا به این روش تلاش می‌کنند اعتراض و دغدغه‌های خود را بیان کنند”. به آقای صباغیان باید گفت خواب دیدید عافیت باشد! معلمان تشکل صنفی دارند ولی نه از نوع نهادهای دست ساز حکومتی مورد نظر شما مثل شوراهای اسلامی.

طوفانهای بزرگتری در راه اند

ارایه لایحهِ بودجهِ سال آینده یک بار دیگر نشان داد که این لایحهِ بودجهِ “انقباضی” که در آن، با توجه به تورم پنجاه درصدی، افزایش حقوق کارکنان دولت را ۱۰ درصد در نظر گرفته است آن جا که به نهادهای مذهبی می‌رسد، به شدت انبساطی است. بودجه اختصاص یافته به ۲۲ نهاد مذهبی در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۸۸۹۱ میلیارد تومان است که طبق محاسبات سایت اصلاحات نیوز برخی تا ۱۸۰ درصد افزایش یافته اند. متوسط نرخ افزایش بودجه این نهادها ۶۸ درصد است. این مسئله از هم اکنون باعث موجی از خشم اقشار محروم جامعه شده است. معلمان از همین الان برای مقابله با این همه ظلم و بی عدالتی آماده میشوند. منجمله، امروز تظاهرات با شکوهی در استان همدان با شعار “معلم بپا خیز برای رفع تبعیض” و در اعتراض به سرهم بندی رتبه بندی از طرف مجلس برگزار شد. در همین رابطه شورای هماهنگی اخطار نموده است که تا جلسه آینده مجلس یعنی روز یکشنبه ، ۲۸ آذر، به نمایندگان مجلس فرصت میدهند که رتبه‌بندی کامل و همسانسازی واقعی را مصوب نمایند و معلمان زندانی از جمله آقای رسول بداقی را آزاد نمایند در غیر این صورت به تجمع اعتراضی خود در روز سه‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ادامه خواهند داد.
آنچه مسلم است طوفان های بزرگتری در راه خواهند بود. تنها اتحاد و همبستگی در میان جنبش‌های مختلف اعتراضی است که میتواند توازن قوا را به نفع جنبش عظیم مطالباتی مردم تغییر داده و حکومت را وادار به عقب نشینی نماید.

پیش بسوی اتحاد و همبستگی سراسری معلمان، کارگران و تمامی مزدبگیران با دیگر اقشار محروم جامعه!

🔸گروه ادمین رسانه‌های اتحادیه آزاد کارگران ایران

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. با تشکر از تلاش شما برای یک زندگی انسانی تاریخ ایران مدیون شماها خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها