۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

اعلام همبستگی نویسندگان و هنرمندان ترکیه، افغانستان و کردستانِ عراق با جنبش آزادی‌خواهی مردم ایران

اعلام همبستگی نویسندگان و هنرمندان ترکیه، افغانستان و کردستانِ عراق با جنبش آزادی‌خواهی مردم ایران

این روزها فریاد همبستگی با جنبش آزادی‌خواهی مردم ایران، در گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد. اکنون دیگر کمتر کسی است که نام مهسا (ژینا) امینی و شعار «زن، زندگی، آزادی» را نشنیده باشد و از مبارزه‌ی آزادی‌خواهانه‌ی مردم ایران حمایت نکرده باشد. در این میان نویسندگان و هنرمندان کشورهای همسایه نیز خاموش نماندند و از همان نخستین ساعت‌ها و روزها همراه مردم ایران شدند.
انجمن قلم (پن) ترکیه با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از مبارزه‌‌ی زنان ایرانی با «تحمیل حجاب» و «دخالت در زندگی خود»، سرکوب این مبارزه به دست حکومت را محکوم کرد.
«جمعی از شاعران، نویسندگان و روزنامه‌نگاران افغانستان» نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با «زنان» و «مردم» ایران، مبارزه را تنها راه رهایی دانستند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «اینک که در آستانه‌ی پیروزی و ثمربخشی کشته‌های آبان نود و هشت هستیم؛ که شاهد پیروزی جنبش‌های دانشجویی، کارگری و … و ثمربخشی مبارزات پیگیرانه‌ی تمامی زندانیان سیاسی هستیم؛ ما جمعی از شاعران، نویسندگان و روزنامه‌نگاران افغانستانی، برآنیم که در کنار مردم ایران، این نوید و این امید را که در چند قدمی تجربه‌ی آن قرار داریم، به زبان بیاوریم؛ به زبان بیاوریم تا باشد که مردم ایران بدانند؛ امروز نورِ چشمِ یک خاورِ ستمدیده شده‌اند!»
«نویسندگان، هنرمندان و روشنفکران کردستان» عراق نیز با انتشار پیامی همبستگی خود با جنبش آزادی‌خواهی مردم ایران را اعلام کردند. در بخشی از این پیام آمده است: «با تمام توانِ میدانی خویش در همه‌ی خیابان‌ها و شهرهای محل زندگی خود، از شما حمایت خواهیم کرد».

🔻این جنبش را سر بازایستادن نیست

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها