۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

اعمال فشار به نسرین جوادی برای اجرای حکم زندان

اعمال فشار به نسرین جوادی برای اجرای حکم زندان

روز چهارشنبه هشتم تیرماه نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی) از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران پس از احضارهای متعدد و اعمال فشار از سوی ضابطین برای اجرای حکم ۷ سال زندان به همراه وثیقه‌گذار خود به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای اوین مراجعه کرد و نهایتاً با اخذ فرصت چند روزه بایست روز شنبه یازدهم تیرماه رأس ساعت ۹ صبح برای اجرای حکم حبس طویل‌المدت ۷ ساله که مدت پنج سال از آن قابل اجراست مجدداً خود را به اجرای احکام معرفی نماید.

بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ و پس از احضار برای اجرای حکم و فشار قوه قضائیه بر وثیقه‌گذار وی، نسرین که به بیماری کرونا مبتلا شده بود و از بیماری‌های متعدد دیگری نیز رنج میبرد درخواست عدم تحمل حبس نموده بود. این درخواست پس از چندین نوبت آزمایشات و عکسبرداری توسط بیمارستان بررسی شده و پزشکان تأیید کردند که وی توانایی تحمل حبس ندارد. اما این نظر پزشکان بیمارستان مورد کارشکنی شعبه اجرای احکام قرار گرفت و منوط به تأیید عدم تحمل حبس از سوی پزشکی قانونی شد که نهایتاً روز گذشته جوابیه‌ی پزشکی قانونی به شعبه اجرای احکام اعلام شده بود و با نقض نظر پزشکان متخصص بیمارستان دولتی، نظر به تحمل حبس برای نسرین جوادی داده بود.

نسرین جوادی کارگر بازنشسته‌ی ۶۵ ساله‌ای است که هم از عارضه‌ی شدید دیسک کمر رنج میبرد و هم بخاطر مصرف داروهای مکرر ناتوان از تحمل زندان است.

وی کارگر سابق شرکت تجهیزات پزشکی و بازنشسته تأمین اجتماعی است که در تجمع روز جهانی کارگر سال ۹۸ مقابل مجلس دستگیر شد و پس از ۲۹ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد گردید. سپس توسط قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم و آسایش عمومی و ‌تبلیغ علیه نظام در مجموع به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور هم عیناً تأیید شده است.

مصادیق اتهامات واهی که علیه نسرین جوادی مطرح گردیده است شرکت در مراسم روز جهانی کارگر و حضور در تجمعات و گلگشتهای کارگری و بازنشستگان برای دفاع از مطالبات صنفی است.

جمهوری اسلامی ایران به یک زندان بزرگ برای کارگران، بازنشستگان، معلمان و تمامی کنشگرانی تبدیل شده است که علیه فقر و فلاکت تحمیلی به جامعه دست به مطالبه‌گری زده و خواهان اولیه‌ترین خواسته‌های خود هستند. 

نسرین جوادی و دیگر کارگران و معلمان زندانی هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند و هر کجای این دنیا که باشند مورد حمایت و ستایش جامعه خواهند بود.

حکومت ایران با این میزان از سرکوبگری‌ها عملا علیه جامعه شمشیرش را از رو بسته و در مقام یک دشمن تمام عیار علیه مزدبگیران و اکثریت مردم ظاهر شده است. سرتاپای حکومت را توهمی بزرگ فرا گرفته است که می‌تواند هم جامعه را در بدترین شرایط معیشتی قرار دهد و هم مانع از مطالبه‌گری و اعتراض مردم گردد.

کارگران و مزدبگیران ایران اجازه نخواهند داد تا حکومت مداوماً به این حدت و شدت از سرکوبگری ادامه دهد و شریف‌ترین انسان‌ها و فرزندان‌شان را چنین محبوس و زندانی کند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران تصمیم قوه قضائیه برای زندانی کردن نسرین جوادی را قویاً محکوم می‌کند و اعلام میکند که چنانچه نسرین جوادی را زندانی کنند، سکوت نخواهد کرد و از هر طریق ممکن دست به اعتراض خواهد زد. ما خواهان آزادی تمامی معلمان، کارگران و بازنشستگان زندانی و خاتمه دادن به تعقیب قضایی علیه آنان هستیم و تلاش برای آن را یک عرصه مهم از مبارزات مزدبگیران علیه ستم و استثمار و گذار از این وضعیت جهنمی موجود میدانیم.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۹ تیرماه ۱۴۰۱

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها