۹ فروردین, ۱۴۰۳

افزایش بالای۶۰ درصد پوشاک زنانه و مردانه و بچه گانه نسبت به سال گذشته

افزایش بالای۶۰ درصد پوشاک زنانه و مردانه و بچه گانه نسبت به سال گذشته

یکی از خاطرات کودکی همه ما خرید لباس شب عید و شوق پوشیدن آن‌ها تا رسیدن به عید نوروز در خانه هایمان بود. سنی که به بازارهای نیز رونق داده بود و بازارها را شلوغ می کرد. حالا اما امسال ظاهرا بازار مانند گذشته رونق ندارد.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار پوشاک بی رونق تر شده است. گویا مردم رغبتی برای خرید انواع پوشاک برای اهل خانه خود ندارند.

گرانی در بازارها به جایی رسیده که هر یک از ملزومات یکی پس از دیگری از سبد خانوارها بیرون انداخته می شود.

در همین رابطه حسین آقاکوچکی، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران در گفتگو با اقتصاد 24 گفت: امسال سال سختی برای تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک بوده است. مواد اولیه تولید پوشاک به سختی بدست تولید کنندگان می رسد.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران گفت: همواره تولید کننده پوشاک با فراز و نشیب تهیه مواد اولیه جهت تولید روبرو است. زمانی جنس (مواد اولیه) موجود است اما گران! زمانی جنس در حال واردات به کشور است اما باز هم گران می شود. امروز تولید کننده برای تأمین مواد اولیه با مضیقه دیگری روبروست .

چراکه هیچ خبری از واردات به موقع مواد اولیه جهت تولید پوشاک نیست و انبار جنس در حال خالی شدن !
وی ادامه داد: موجودی انبارهای مواد اولیه (نخ و سایر ملزومات) در حال اتمام است. تاجران این روزها فقط اجناس دپو شده در انبارهایشان را راهی بازار تولید می کنند. گرانی دلار مانع بزرگی برای واردات مواد اولیه به داخل کشور شده است. از طرفی تاجر هر روز شاهد نوسان قیمت دلار است از این رو دیگر تمایلی به خروج اجناس خود از انبار ندارد و از طرف دیگر قدرت مالی برای واردات مواد اولیه آن هم با ارقام متفاوت دلار را ندارد.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت ها در سال جاری نسبت به سال گذشته چقدر افزایش داشته است، گفت: نخ و پارچه نسبت به سال 1399 بیش از 40 درصد افزایش قیمت داشته است. اما گرانی اصلی از این به بعد خود را نشان می دهد، چراکه بازرگان توان واردات مواد اولیه را ندارد و از طرف دیگر نمی خواهد انبارهایشان خالی از اجناس شود! پس ترجیح می دهند جنس ها را دپو نگه دارند.

وی تصریح داشت: زمانی که تولید کننده لباس جنس نداشته باشد وضعیت بازار به هم می خورد. حالا به موجب گرانی مواد اولیه تولید انواع پوشاک زنانه و مردانه و بچه گانه نسبت به سال گذشته افزایش بالای 60 درصد را تجربه کرده است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها