۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

افزایش ۲۵۰ درصدی قیمت روغن خوراکی جامد طی خرداد ماه

افزایش ۲۵۰ درصدی قیمت روغن خوراکی جامد طی خرداد ماه

براساس گزارش مرکز آمار درباره متوسط قیمت کالاهای خوراکی در خرداد ماه، روغن نباتی جامد با ۲۴۷.۲ درصد و روغن مایع با ۲۳۳.۸ درصد افزایش قیمت، رکوردار افزایش قیمت بودند.

طی خرداد ماه امسال، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به این شرح است: نان و غلات: در این گروه، اقلام “ماکارونی” با ۵۶.۱ درصد ، “شیرینی خشک” با ۲۷.۶ درصد و “رشته آش” با ۲۵.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در خصوص گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها: در این گروه، اقلام “مرغ ماشینی” با ۳۲.۵ درصد ،”گوشت گاو یا گوساله” با ۱۶ درصد و “گوشت گوسفند” با ۷.۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در رابطه با لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “روغن نباتی جامد” با ۲۴۷.۲ درصد و “روغن مایع” با ٢٣٣.٨ درصد و “پنیر ایرانی پاستوریزه” با ۵۵.۷ درصد بوده است.

در بازار میوه و خشکبار: بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “خربزه” با ۳۱.۱ درصد،” هلو” با ٢٢.٧ درصد است.

همچنین در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “هویج فرنگی”  با ۲۸.۵ درصد، “بادمجان” با ١٣.٨ درصد و “سیب زمینی” با ۱۳.۵ درصد است.

درباره قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “سس مایونز” با ۲۷.۷ درصد و “قند” با ١٨.٩ درصد است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها