۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

امنیت غذایی مردم ایران در ماه‌های اخیر در پی گرانی‌ها به مخاطره افتاده است

امنیت غذایی مردم ایران در ماه‌های اخیر در پی گرانی‌ها به مخاطره افتاده است

زنگ خطر امنیت غذایی بیمارستان‌ها، پادگان‌ها، زندان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس شبانه‌روزی، پرورشگاه‌ها و تمام مراکز خدماتی با جمعیت ساکن هم‌چون خانه سالمندان در ایران به صدا درآمده است.

روزنامه اعتماد در شماره روز چهارشنبه، ۲۵ خرداد، خود نوشت ناامنی غذایی در بیمارستان‌های دولتی و حتی خصوصی ایران آغاز شده و در هفته‌های آینده به مراکز دیگر گسترش خواهد یافت.

رئیس یک بیمارستان خصوصی در شمال تهران در گفتگو با این روزنامه هشدار داده است در هفته‌های آینده «تامین غذای گرم برای بیماران بستری غیر ممکن» خواهد شد.

این رئیس که نامش فاش نشده، گفته است هزینه تامین غذای بیماران بستری در این بیمارستان از ماهی ۴۰۰ میلیون تومان در فروردین سال ۱۴۰۰ به ماهی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در خرداد سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

او هشدار داده است با ادامه روند گرانی‌ها در ایران «بسیاری از بیمارستان‌ها، حتی آنهایی که گوشت یخ‌زده وارداتی می‌گیرند یا برنج غیرایرانی مصرف می‌کنند، قادر به تامین غذای با کیفیت برای بیمار نخواهند بود».

پرستار یک بیمارستان دولتی در تهران هم بحران امنیت غذایی در بیمارستان‌ها را تائید کرده است و از قطع شدن غذای کارکنان و پرستاران بیمارستانی خبر داده که در آن مشغول است.

این پرستار گفته است ۱۵ هزار تومان به خاطر حذف تغذیه به آنها پرداخت می‌شود که با این پول «حتی یک وعده نان و ماست هم نمی‌توانیم بخریم».

او به نقل از یکی از همکاران خود در بیمارستانی دیگر گفته است نه‌تنها به انها پولی بابت حذف وعده غذایی داده نمی‌شود، بلکه «به بیماران بستری هم غذای کافی نمی‌رسد».

علی سالاریان، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی هم علت بروز چنین مشکلی را تعیین تعرفه‌های خدمات درمانی براساس «بودجه سازمان‌های بیمه‌گر» اعلام و گفته است این تعرفه باید براساس واقعیات موجود و تورم جامعه تعیین شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها