۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

ایلنا و جعل اخبار مبارزات کارگران در مجتمع مس سونگون!

ایلنا و جعل اخبار مبارزات کارگران در مجتمع مس سونگون!

در روز گذشته دوازدهم آذر، اتحادیه آزاد کارگران ایران ویدیو کلیپی از راهپیمایی کارگران مجتمع سونگون به همراه ” پیام ارسالی کارگران معدن سونگون” که در آن خبر توطئهِ کارفرمایان در رها کردن جرثقیل در میان کارگران را میداد را منتشر کرد. (لینک این پیام و ویدیو کلیپ ضمیمه است). در همین روز خبرگزاری ایلنا از قول خبرنگارش در تبریز نوشت: “ترمز بریدگی جرثقیل مس سونگون تلفاتی نداشت+ فیلم”. (این گزارش و فیلم هم ضمیمه است)، در این گزارش آمده است” “جرثقیل در حین حمل لاینر از انبار به کارخانه تغلیظ در محدوده سه راهی نیمه صنعتی معدن مس سونگون به دلیل عدم دید در سر پیچ، با مشاهده جمعیت که در حال راهپیمایی در وسط جاده بودند، نسبت به ترمز و کاهش دنده خودرو اقدام می کند اما به علت سرازیری و بار جرثقیل، کنترل ماشین به سختی انجام گرفته و در وضعیتی معجزه گونه از منتهی الیه چپ جاده از میان جمعیت بدون حادثه جانی عبور می‌کند. راننده به دلیل شوک وارده و با کمک جمعی از پرسنل حاضر از جرثقیل پیاده و به بهداشت مجتمع اعزام می‌شود. در این فیلم که مربوط به عصر امروز است جمعی از پرسنل شرکت‌های یاد شده به دنبال مطالبات معیشتی خود در محدوده محل کار خود تجمع کرده بودند و مدیر مجتمع نیز سعی در برطرف کردن مشکلات پرسنل داشت”.

از آغاز تجمع اعتراضی پرشکوه حدود دوهزار کارگر در مجتمع سونگون از چند روز پیش، اتحادیه آزاد کارگران ایران بطور روزانه این حرکت را پوشش داده است. اتحادیه، منجمله و در پست دیگری در همین روز نوشت: “کارگران شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون ورزقان در پنجمین روز از اعتصاب، بیش از ۱۰ کیلومتر پیاده‌روی کردند تا مانع از ورود مواد به سنگ‌شکن‌های معدن شوند. امروز مدیریت مجتمع با هماهنگی قرارگاه خاتم‌الانبیاء قصد داشتند تا به وسیله کامیون، مواد برای سنگ‌شکن به محوطه معدن بیاورند که کارگران با شنیدن این خبر اعلام کرده‌اند که مانع از این اقدام اعتصاب‌شکنانه خواهند شد”.

جعل اخباری کارگری تا کی!

در اینجا باید از ایلنا، این خبرگزاری “کارگری” پرسید، از کی تا بحال جمعیت دو هزار نفره مترادف با “جمعی از پرسنل” شده است! از کی تا بحال پیاده‌روی ده کیلومتری دو هزار کارگر با “تجمع در محدوده محل کار” یکی شده است! در نهایت باید از مدیر مجتمع پرسید، شما که خیلی خوب میدانستید یکی از دلایل این حرکت اعتراضی کارگران ممانعت از ورود کامیون و انسداد دهانه سنگ‌شکن بوده است، پس چرا جرثقیل را به جاده فرستادید!

به خبرگزاری‌هایی مثل ایلنا باید گفت شما تا آنجا که میتوانید اخبار کارگری را جعل کنید. کارگران نیز راه خود را پیدا میکنند تا اخبار واقعی مبارزاتی خود را بگوش دیگر کارگران و اقشار زحمتکش برسانند.

🔸 گروه ادمین رسانه‌های اتحادیه آزاد کارگران ایران

♦️ لینک پیام ارسالی کارگران معدن سو به اتحادیه آزاد کارگران ایران درباره توطئه دیروز (https://t.me/ettehad/95170)

🔹 لینک گزارش جعلی ایلنا (https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1165330)

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها