۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

بازداشت ‍ هستی امیری برای اجرای حکم یک سال زندان

بازداشت ‍ هستی امیری برای اجرای حکم یک سال زندان

صبح امروز نهم مرداد ۱۴۰۱، هستی امیری، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق دانشگاه علامه طباطبایی، جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری، در منزل خود بازداشت شد.

▫️هستی امیری، سه‌شنبه‌ی گذشته و در پی ابلاغیه‌ای بی‌سابقه مبنی بر مهلت یک‌روزه برای معرفی خود به اجرای احکام، به دادسرا مراجعه کرده‌بود و به علت عدم حضور قاضی، اجرای حکم به زمان دیگری موکول شده‌بود. پس از آن، درحالی که مسئولان اجرای احکام را بابت پیگیری امور پزشکی خود، مطلع ساخته‌ و اعلام کرده‌بود که تا دو روز آینده برای اجرا مجددا مراجعه خواهد کرد، صبح امروز با ورود مامورانی که مدعی در دست داشتن حکم جلب سیار بودند، در منزل خود بازداشت و برای اجرای حکم یک‌سال حبس به زندان اوین منتقل شد. این در حالی است که این دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی در آستانه‌ی اتمام نگارش و دفاع از پایان‌نامه‌ی خود بود‌ه‌است.

🔺گفتنی است پرونده‌ی هستی امیری، دی ماه سال گذشته و در پی بازداشت او به جریان افتاد. این فعال دانشجویی پس از تشکیل جلسه‌ی دادرسی در شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب، بابت حضور در گردهمایی دانشجویان علامه طباطبایی به مناسبت ۸ مارس و مواضعش در رابطه با دفاع از حق حیات و لغو مجازات اعدام در فضای مجازی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به یک‌سال حبس تعزیری و دوسال منع اقامت در گردهمایی‌هایی دانشجویی( به غیر از کلاس‌های موظفی درسی) محکوم شده‌بود.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها