۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

بازداشت هیراد پیربداقی جهت اجرای حکم حبس

بازداشت هیراد پیربداقی جهت اجرای حکم حبس

هیراد پیربداقی، فعال کارگری امروز شنبه ۸ مرداد، در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت و به بند قرنطینه زندان اوین منتقل شد. بازداشت آقای پیربداقی در حالی صورت گرفته است که وی پیش از این احضاریه ای از بابت اجرای حکم دریافت نکرده و پرونده در مرحله تعیین شعبه تجدیدنظر است.

هیراد پیربداقی به ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری، دو سال محرومیت از عضویت در گروه ها و دسته جات سیاسی و اجتماعی و دو سال ممنوعیت خروج از کشور توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محکوم شده بود.
حضور مقابل یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و اعلام شکایت نسبت به نگهداری متهمان در سلول‌های انفرادی یکی از مصادیق اتهامات آقای پیربداقی عنوان شده بود.
اولین و دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هیراد پیربداقی به ترتیب در تاریخ های ۸ دیماه و ۳ اسفندماه امسال در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود. در جریان جلسه نخست پرونده به دلیل وجود نواقص و با درخواست مستندات به بازپرسی ارجاع شد؛ با این حال کپی گزارش قبلی و بدون ارائه مستندات از سمت بازپرسی، پرونده جهت بررسی مجددا به دادگاه انقلاب ارسال شد.
هیراد پیربداقی به همراه عسل محمدی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه بازداشت شده و منزل آنان مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.
آقای پیربداقی از زمان بازداشت تا تاریخ ۳ دی ماه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در کنار زندانیان متهم به جرائم عمومی نگهداری و نهایتا در تاریخ ۱۱ دی‌ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها