۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

بعد از گذشت ۵۰ روز از دستگیری واله زمانی، فعال کارگری زندانی

بعد از گذشت ۵۰ روز از دستگیری واله زمانی، فعال کارگری زندانی

در زندان اوین، پس از مراجعه و پیگیریهای مکرر، مادر او توانست دقایقی کوتاه و با حضور مامورین امنیتی با وی دیدار کند. علیرغم بیماری کشنده واله زمانی، وی اکنون در بند ۲۰۹ و در سلول‌های چند نفره و محروم از امکانات درمانی مناسب محبوس است. در فرصت کوتاه ملاقات، علی رغم روحیه خوب، وجود تنگی نفس و ضعف جسمانی کاملا مشهود بوده است.
واله زمانی بارها در رابطه با روند رسیدگی به پرونده‌ی خود به این موضوع اشاره کرده است علیرغم نگهداری طولانی او در سلول انفرادی و بازجویی‌های چند ساعته، هیچ کدام از اتهامات انتصابی را نپذیرفته و تمام این اتهامات را چیزی جز پرونده‌سازی و سناریو نویسی دستگاه های امنیتی نمی‌داند. واله به وضعیت بیماری خود و عدم دسترسی به پزشک و امکانات درمانی هم اشاره کرده و گفته است که چندین بار دچار خونریزی‌ معده شده و با وجود ابتلا به بیماری ریوی و کبدی هنوز دسترسی به هیچگونه امکانات درمانی ندارد.
مسئولین زندان با وجود اطلاع از وضعیت بیماری واله زمانی، مانع درمان وی میشوند و به نظر می‌رسد قصد دارند تا به شکلی غیر مستقیم وی را به قتل برسانند. لذا از همه نهادهای حقوق بشری رسیدگی به پرونده این زندانی را خواستارم.

🔸برگرفته از صفحه اینستاگرام صابر زمانی برادر کارگر زندانی واله زمانی

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها