۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

بکتاش آبتین را سیستمی به قتل رساند که زندان‌هایش قتلگاه است و دادگاه‌هایش بیدادگاه

بکتاش آبتین را سیستمی به قتل رساند که زندان‌هایش قتلگاه است و دادگاه‌هایش بیدادگاه
بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو زندانی کانون نویسندگان ایران که در زندان به کرونا مبتلا شده بود امروز شنبه ۱۸ دیماه ۱۴۰۰ از میان ما رفت.
مرگ بکتاش آبتین نه بر اثر بیماری، بلکه به دلیل انتقال دیرهنگام به بیمارستان اتفاق افتاد. بکتاش آبتین را همانگونه که کانون نویسندگان ایران اعلام کرد، “حکومت آزادی‌ستیزان” از ما گرفت.
بکتاش آبتین غریو‌ رسای آزادیخواهی، استبدادستیزی و مبارزه با جهل و جُور بود که جان خود را در این مسیر فدا کرد.
“حکومت آزادی‌ستیزان” محمد مختاری‌ها، جعفر پوینده‌ها، فرزاد کمانگرها و بکتاش آبتین‌ها را به مسلخ مرگ کشانده و می‌کشاند تا هرگونه آزادیخواهی و استبدادستیزی را سرکوب کند.
این وظیفه‌ی بشریت متمدن و آزادیخواه است که با دامن زدن به مبارزات، هم بساط قتلگاه‌های حکومت که همانا زندان‌ها هستند را جمع کند و هم مانع از تداوم قتل‌های زنجیره‌ای آزادیخواهان، که بیش از چهار دهه در جریان است گردد.
مردم ایران، امروز خشمگین‌تر و خونین‌دل‌تر از هر زمانی صفحات کتاب کشتار عزیزان‌شان را ورق میزدند و داغدار دومین سالروز به قتل رساندن ۱۷۶ نفر از سرنشینان هواپیمای اوکراینی بودند که قتل عامدانه‌ی بکتاش آبتین نیز صفحه‌ای دیگر به این کتاب افزود.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با تسلیت به خانواده‌ی بکتاش آبتین عزیز، یاران و همکاران او در کانون نویسندگان و تمامی آزادیخواهان ایران، اعلام می‌کند تا زمانی که مبارزه برای آزادی و برانداختن جُور و جهل در جریان است، بکتاش آبتین نه تنها زنده است بلکه پرچم برافراشته‌ی این مبارزات خواهد بود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۸ دیماه ۱۴۰۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها