۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در حمایت از تجمع سراسری بازنشستگان در روز ۹ اسفند

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در حمایت از تجمع سراسری بازنشستگان در روز ۹ اسفند

در شرایطی که گرانی‌ و تورم روزافزون عرصه را بر زندگی میلیونها نفر کارگر و بازنشسته تنگ کرده است و هر روز ارزش واقعی دستمزد و حقوق مزدبگیران تنزل می‌یابد، شاهد هستیم که در آخر امسال ارزش دستمزد مصوب کارگران و بازنشستگان حداقل به نصف ارزش ابتدای سال کاهش یافته است.

این در حالیست که مشخصا درمورد بازنشستگان، نهادهای حکومتی از اجرای قوانین مصوب خود هم شانه خالی کرده و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را بطور کامل اجرا نمی‌کنند.

این موضوع البته تنها به بازنشستگان مربوط نمی‌گردد و اقدامات متعرضانه به قوانین و حقوق بازنشستگان بلاواسطه حقوق و معیشت شاغلان را نیز تحت تاثیر مستقیم قرار می‌دهد. 

کارگران شاغل در سالهای آتی به صف بازنشستگان می‌پیوندند و تمامی این بی‌حقوقی‌ها در حق آنان نیز اِعمال خواهد شد.

از اینروست که مبارزه برای افزایش حقوق بازنشستگی، همسان‌سازی کامل حقوق آنان، بهبود شرایط بیمه درمانی، اجرای قوانین رفاهی برای بازنشستگان باید امر همین امروز کارگران و کارمندان شاغل نیز باشد.

بازنشستگان تأمین اجتماعی، صندوق‌های کشوری و لشکری فراخوانی را برای تجمع سراسری در روز سه‌شنبه ۹ اسفندماه اعلام کرده‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن حمایت قاطع از این فراخوان، اعلام می‌دارد که تنها کف خیابان است که حق ما به دست خواهد آمد و تمامی کارگران و معلمان و کارکنان شاغل و بازنشسته در تمامی بخش‌های تولیدی و خدماتی، صنعتی و اداری کشور را فرامی‌خواند تا با حضور در این تجمعات سراسری خواستار تحقق خواسته‌های خود گردند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۸ اسفند ۱۴۰۱

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها