۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تداوم بازداشت ریحانه انصاری نژاد

تداوم بازداشت ریحانه انصاری نژاد

پس از گذشت بیش از ۴۰ روز از زمان بازداشت

با گذشت بیش از ۴۰ روز از زمان بازداشت فعال کارگری ریحانه انصاری نژاد و علیرغم تویع وثیقه، وی همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برد.

ریحانه انصاری نژاد از فعالان کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری روز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

علیرغم صدور و تودیع قرار وثیقه از آزادی ریحانه انصاری نژاد ممانعت به عمل می آید.

این فعال کارگری قرار بود روز سوم خرداد ۱۴۰۱ با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شود، اما همچنان در بازداشت به سر می برد.

روز جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ و با پایان قرار بازداشت دوم ریحانه انصاری نژاد وی همچنان در زندان به سر می برد.

روز ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ و پس از گذشت دو روز از اتمام یک ماه اول بازداشت به وی ابلاغ شد که برای بار دوم به مدت ۱۰ روز دیگر قرار بازداشت او تمدید شده است و این در حالی بود که براساس تعیین وثیقه یک میلیاد تومانی برای آزادی وی، فرزند ریحانه انصاری نژاد و تعداد دیگری از آشنایان وی پس از تامین وثیقه تامین شده مقابل درب زندان اوین منتظر آزادی این فعال کارگری بودند که در نهایت نگهبانان مقابل درب زندان اوین بدون ذکر هیچ دلیل قانع کننده ای از قول زندانبانان بند ۲۰۹ اعلام کردند که وی آزاد نخواهد شد.

ریحانه انصاری نژاد سرپرست فرزند خود نیز می باشد که در مدت بازداشت این فعال کارگری، فرزند وی با مشکلات بسیاری در زندگی روبرو می باشد و در شرایط روحی مناسبی به سر نمی برد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها