۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

تعدیل پنج هزار پرستار قرارداد موقت

تعدیل پنج هزار پرستار قرارداد موقت

بنابر اظهارات رئیس کل سازمان نظام پرستاری، مسئولان در ایام کرونا تعداد زیادی از پرستاران را به صورت تمدید طرح، قرارداد موقت و شرکتی جذب کردند، اما با فروکش کردن کرونا به تعدیل نیروهای جذب شده روی آورده‌اند.

محمد میرزابیگی گفت: طبق آماری که طی هفته گذشته به دست آوردیم، تعداد این پرستاران حدود پنج هزار نیروی تعدیل شده است

وی با بیان اینکه حداقل به ۱۰۰ هزار نفر نیروی پرستار نیاز داریم، افزود: کمبود پرستار به نوبه خود آسیب بزرگی به مردم و جامعه می‌زند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: مجوزهای استخدام هنوز به طور شفاف در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفته است، پرستاران طرحی، شرکتی و قراردادی، امتحان خود را در دوران کرونا پس داده‌اند و با ایثارگری تمام به بیماران خدمت کردند.

میرزابیگی عنوان کرد: بر اساس گواهی‌های صادر شده، اخیرا ماهانه حدود ۱٠٠ تا ۱۵٠ پرستار مهاجرت می‌کنند. شرایط بروکراسی در دوران کرونا هیچ فرقی نکرده است و باید شرایط استخدام آسان‌تر شود، تا نیروهای پرستاری تمایل به مهاجرت به خارج از کشور پیدا نکنند.

وی درباره اجرای فوق العاده خاص پرستاران بیان کرد: فوق‌العاده خاص پرستاران جهت اخذ مجوز به ستاد ملی کرونا در دولت قبل ارسال شده بود، اما هنوز جواب آن به دست ما نرسیده است. در سازمان برنامه و بودجه عزمی برای اجرای آن نیست.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها