۹ فروردین, ۱۴۰۳

تمدید قرار بازداشت و بی خبری مطلق از وضعیت مسعود نیکخواه معلم زندانی؛

تمدید قرار بازداشت و بی خبری مطلق از وضعیت مسعود نیکخواه معلم زندانی؛

۶۴روز از بازداشت موقت و ۲۲ روز از ممنوع التماس بودن مسعود نیکخواه در بند ۲۴۰ انفرادی زندان اوین میگذرد.
مسعود نیکخواه که در یازدهم اردیبهشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد‌، در روز ۲۱ اردیبهشت با قرار وثیقه در میان استقبال جمعی از همکاران خود آزاد شد. ولی آزادی مسعود نیکخواه چند ساعت بیشتر طول نکشید و نیروهای امنیتی این معلم را در نزدیکی محل سکونت خود بار دیگر ربودند و پس از مدتی بازداشت در زندان سنندج به زندان اوین منتقل کردند.
بازداشت مجدد مسعود نیکخواه حالا به نزدیکی دوماه می رسد و ۲۲ روز است که هیچگونه تماسی از طرف این معلم زندانی با خانواده خود صورت نگرفته است و نگرانی ها از وضعیت این معلم زندانی هرروزه بیشتر می شود.
بدیهیست هرگونه بی‌خبری و اطلاع رسانی و محرومیت از تماس و ملاقات، مصداق بارز شکنجه و مغایر با قوانین است. حق هر زندانی مطابق با قانون، برخورداری از حق ملاقات و تماس با خانواده، تفهیم اتهام و استفاده از وکیل اختیاری می‌باشد.
همچنین تا زمانی که اتهامات وارده با سند و مدرک در دادگاه و با حضور قاضی پرونده بصورت علنی به اثبات نرسد، پرونده‌سازی، ترتیب و پخش نامستندات و مجرم پنداشتن آنان در خلاف قوانین است. حق تشکل های غیردولتی، تجمع، و درخواست مطالبات هر قشری ازجامعه بصورت مسالمت آمیز حقی طبیعی و رواست، و برخورد و زندان و سرکوب به جای رسیدگی و پیگیری خواسته‌هایشان کاملا محکوم است.
ما خواهان آزادی بی قید و شرط معلمان و فعالان کارگری زندانی، همچنین پایان دادن به پرونده سازی ها، تهدیدها و سرکوب ها و رسیدگی به تمامی مطالبات بر حق آنان هستیم.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها