۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

دستگیری دو فعال سندیکایی فرانسوی خانم سیسیل و آقای ژاک کوهلر را قویا محکوم می‌کنیم

دستگیری دو فعال سندیکایی فرانسوی خانم سیسیل و آقای ژاک کوهلر را قویا محکوم می‌کنیم

دستگیری دو فعال سندیکایی فرانسوی خانم سیسیل و آقای ژاک کوهلر را قویا محکوم می‌کنیم

دستگاه‌های سرکوب و نیروهای امنیتی طی سالیان متمادی و بطور مداوم در حال پرونده‌سازی علیه فعالین کارگری و جنبش معلمان به منظور سرکوب اعتراضات حق‌طلبانه آنان بوده‌اند و اینک، آنان با دستگیری دو نفر از فعالین سندیکای نیروی کار فرانسه که با ویزای قانونی به ایران آمده‌اند و عضو تشکلی مستقل از دولت فرانسه و مشغول مبارزات عدالت‌طلبانه در آن کشورند، درصدد برآمده‌اند تا حضور آنها را در ایران مرتبط با اعتراضات معلمان تحت عنوان “ایجاد آشوب” به خورد افکار عمومی بدهند.

جنبش کارگری یک جنبش بین‌المللی است و ارتباط تنگاتنگ بین تشکل‌های این جنبش، امری متداول و جزئی از حقوق اولیه تشکل‌های کارگری در بسیاری از کشورهاست.

همانطور که کارفرمایان و دولت‌های سرمایه‌داری این حق را برای خود قائل‌اند تا در نهادها و سازمان‌‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به منظور پیشبرد اهداف خود عضو شوند، جنبش کارگری نیز از همان آغاز، یعنی از بیش از دو قرن پیش تلاش کرده است در سطح جهانی خود را در برابر کارفرمایان و دولت‌های سرمایه‌داری متشکل کند و در راه همبستگی و اتحاد طبقاتی در ابعادی بین‌المللی بکوشد.

وجود چندین کنفدراسیون بین‌المللی و اتحادیه‌های جهانی کارگری که متشکل از اتحادیه‌های کارگری در کشورهای مختلف هستند بخشی از این همبستگی بین‌المللی است. برای نمونه و بطور مشخص “آموزش بین‌الملل ” بیش از ۱۷۰ تشکل معلمان در سراسر جهان را در بر می گیرد. کنفرانس‌ها و نشست‌های این تشکل بطور علنی و با پوشش خبری آزاد هر ساله برگزار می‌شود و نمایندگان تشکل‌های عضو این سازمان در اقصی نقاط جهان در آن شرکت می‌کنند.

تلاش بجا و درست تشکل‌های صنفی معلمان ایران برای مراوده با تشکل جهانی “آموزش بین‌الملل” بر کسی از جمله بر حکومت و نیروهای امنیتی پوشیده نیست. علاوه بر این جنبش کارگری ایران به یمن مبارزات گسترده کارگران برای رسیدن به حقوق پایه‌ای خود به ویژه در دو دهه‌ی اخیر یکی از بخش‌های رزمنده جنبش کارگری جهانی محسوب می‌شود و بسیاری از فعالین این جنبش در سطح جهانی به ویژه در نزد اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری چهره‌های شناخته شده‌ای هستند.

بنابراین حکومت خود نیز می‌داند که به‌رغم همه سرکوب‌گری‌ها و توطئه‌ها، جنبش کارگری ایران در سطح جهانی تنها و بی صدا نیست. این حق مسلم تشکل‌های کارگری و معلمان است که در سطح جهانی با هم ارتباط برقرار کنند، از تجارب هم بیاموزند، از یکدیگر حمایت کنند و در راه همبستگی و اتحاد طبقاتی بین‌المللی تلاش و مبارزه کنند.

بدون تردید دستگیری دو فعال سندیکای کارگری فرانسه و نسبت دادن اتهام ارتباط آنها با اعتراضات برحق معلمان تحت عنوان “آشوب”، توطئه‌ای است علیه تشکل‌های صنفی معلمان و تلاش برای توجیه سرکوب جنبش معلمان.

ما با محکوم کردن توطئه‌چینی علیه جنبش معلمان و تشکل‌های صنفی آنان و با تاکید بر آزادی فوری خانم سیسیل و آقای ژاک کوهلر دو عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کار فرانسه، اعلام می‌داریم جنبش کارگری و جنبش معلمان و دیگر جنبش‌های مطالباتی در ایران حق دارند با تشکل‌های مستقل جهانی ارتباط و مراوده داشته باشند و بدیهی است نه تنها دولت ایران، بلکه هیچ دولتی نمی‌تواند در سطح جهانی مانع ارتباطات بین‌المللی کارگران و معلمان شود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران-۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها