۹ فروردین, ۱۴۰۳

رئیسی چه میدونه سونگون چه خبره !!!

رئیسی چه میدونه سونگون چه خبره !!!

🔸پیام کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان ارسالی به اتحادیه آزاد کارگران ایران

جهانگیر رضوی مدیر مجتمع مس سونگون ورزقان که ید طولایی در استثمار کارگران منطقه و سرکوب اعتراضات کارگری دارد، یک طرح طبقه‌بندی صوری را بالأجبار به امضا و تایید نمایندگان کارگری رسانده و طی نامه‌ای به مسئولین زیربط اعلام نموده که طرح طبقه‌بندی به صورت تمام و کمال انجام یافته و تمامی حق و حقوق ناشی از طرح پرداخت شده است. این در حالیست که هیچ تغییر چشمگیری در حقوق و مزایای پرسنل صورت نگرفته و حقوق خردادماه نیرو هم بنابه گفته مسئولین شرکت آهن آجین به دستور شورای تامین شهرستان، سه روز ایام اعتصاب اخیر را غیبت محسوب کرده‌اند که موجب کاهش یک سوم حقوق کارگران شده است.

نمایندگان کارگری با تهدید و پرونده‌سازی‌هایی نظیر (برهم زدن نظم عمومی ، راهپیمایی بدون مجوز ، اخلال در تولید ملی ، قوم گرایی و ….)
مجبور به امضای طرح فوق شده‌اند و اکنون نیز دستور بازگرداندن ارامش به معدن و بالا بردن حجم کار به آنان داده شده است.

همچنین شرکت‌های پیمانکاری هم با سواستفاده از این نقطه ضعف و فرصت پیش آمده، نماینده کارگران را مجبور به پس گرفتن شکایت پرسنل از شرکت مبنی بر درخواست حق سنوات بیست ساله کارگران کرده است.

شایان ذکر است که کارگران از اوایل تیرماه حجم استخراج و باطله برداری معدن را به یک سوم کاهش داده‌اند و تا اجرایی نشدن طرح همسان‌سازی از تصمیم خود روی گردان نیستند.

چند هفته پیش طی سفر ابراهیم رئیسی به معدن سونگون ، کارگران نسبت به عدم رسیدگی مسئولین به اعتراضات یکساله پرسنل و تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا و عدم اجرای طرح همسان‌سازی اعتراض کرده بودند که رئیس‌جمهور مستقیما دستور پیگیری و حل مسئله را به وزیر صمت داده بود .
ولی ظاهرا مدیر مجتمع سونگون در جواب پیگیری کارگران گفته: رئیسی چه میدونه اینجا چه خبره؟!

🔹ارسالی از طرف کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها