۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

 رشد دستمزد واقعی در دهه‌های اخیر راکد بوده/ ۷۶ درصد از مردم جهان حداقل دستمزد را برای زندگی کافی نمی‌دانند

 رشد دستمزد واقعی در دهه‌های اخیر راکد بوده/ ۷۶ درصد از مردم جهان حداقل دستمزد را برای زندگی کافی نمی‌دانند

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری در یک نظرسنجی، وضعیت دستمزد کارگران را بررسی کرد. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد، ۷۶ درصد از مردم جهان حداقل دستمزد را برای زندگی کافی نمی‌دانند. همچنین سازمان بین‌المللی کار در گزارشی نوشت: بسیاری از کارگران شاغل در کارگاه‌ها فقیر هستند.

بر اساس این گزارش، حدود ۳۰۰ میلیون کارگر در کشورهای نوظهور و در حال توسعه کمتر از ۱.۹۰ دلار در روز درآمد دارند. همچنین حدود ۲۶۶ میلیون کارگر به دلیل‌عدم حمایت قانونی یا وضع قوانین یکجانبه، کمتر از حداقل دستمزد دریافت می‌کنند.

رشد دستمزد واقعی در مقایسه با بهره‌وری و رشد اقتصادی در دهه‌های اخیر راکد بوده است. راکد بودن مزد نه تنها سبب افزایش نابرابری درآمد شده بلکه میزان شکاف طبقاتی در جوامع مختلف را چندبرابر کرده است. بسیاری از کارگران جهان با چالش‌هایی مثل ناامیدی اقتصادی روبرو می‌شوند. ناامیدی اقتصادی کارگران حاکی از آن است که بسیاری از جمعیت جهان نسبت به زندگی آتی خود هیچ امیدی ندارند و از هرگونه حمایت اجتماعی محروم هستند. همچنین شرایط شغلی ۲۲ درصد از کارگران جهان با استانداردهای سازمان بین‌المللی کار منطبق نیست.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها