۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

سازمان جهانی معلمان EI خواستار آزادی اسماعیل عبدی شد.

اتحادیه

 

ایران: جامعه جهانی اتحادیه های آموزش و پرورش در اطراف اتحادیه های کارگری دستگیر شده تجمع کرده و خواستار آزادی آنها هستند.
حقوق صنفی حقوق بشر است دموکراسی
منتشر شده در 6 دسامبر 2021
به روز شده در 7 دسامبر 2021
آموزش بین‌الملل به‌عنوان یک سازمان متعهد به اتحادیه‌های کارگری و حقوق بشر، خواستار آزادی اسماعیل عبدی و دیگر رهبران اتحادیه‌های کارگری دستگیر شده در ایران است. یک نگرانی خاص و فوری برای سلامتی عبدی وجود دارد که پس از مدت ها حبس در شرایط وخیم به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

در جریان نشست هیئت اجرایی آموزش بین‌الملل در دوم دسامبر، این نهاد بین‌المللی قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار احترام به «حقوق معلمان و کارکنان آموزش و پرورش برای سازماندهی و آزادی تشکل و آزادی بیان، از جمله حق تجمع مسالمت‌آمیز، بدون ترس از مداخله مقامات».

هیئت اجرایی همچنین از سازمان‌های عضو خواست تا به فراخوان آموزش بین‌الملل برای آزادی فوری اسماعیل عبدی و دیگر رهبران زندانی بپیوندند و به تلاش‌های آموزش بین‌الملل برای تضمین امنیت و رفاه اعضای خانواده‌شان بپیوندند.

چندین سال است که آموزش بین‌الملل وضعیت دشوار اتحادیه‌های کارگری و فرهنگیان در ایران را دنبال می‌کند و کمپین‌هایی را برای آزادی معلمان و دیگرانی که به طور مسالمت‌آمیز حقوق خود را ادا کرده‌اند رهبری می‌کند.

وضوح کامل را اینجا بخوانید:

قطعنامه هیئت اجرایی که خواستار آزادی اسماعیل عبدی و دیگر رهبران دستگیر شده در ایران شد.
جلسه هیئت اجرایی آموزش بین‌المللی در 1 دسامبر 2021
۱. نکاتی با نگرانی جدی که:
آ. اسماعیل عبدی، دبیرکل سابق انجمن صنفی معلمان ایران (ITTA)، از سال 1385 بارها به اتهامات واهی «تبلیغ علیه نظام» و « اقدام علیه امنیت کشور » به زندان افتاده است.

ب – وی در سال ۱۳۹۵ به اتهامات واهی «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرائم علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان محکوم شد.

ج- مقامات ایرانی برای جلوگیری از آزادی وی، در پایان دوره محکومیت قبلی وی در 11 ژانویه 2021، حکم 10 سال تعلیقی را در رابطه با یک پرونده در سال 2011 اجرا کردند و بدین ترتیب وی را تا سال 2031 زندانی کردند.

د- حبس طولانی مدت و بدرفتاری در زندان سلامت او را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

ه- خانواده اسماعیل (همسر و دو دختر) توسط نیروهای امنیتی مورد آزار و اذیت و قربانی قرار گرفته و در معرض خطر جدی قرار دارند.

۲. تشخیص می دهد که:
الف. اسماعیل عبدی تنها به دلیل فعالیت‌های صنفی مسالمت‌آمیز خود، از جمله ارتباط با آموزش بین‌الملل، سازماندهی تظاهرات مسالمت‌آمیز معلمان در خارج از پارلمان در آوریل 2015 در اعتراض به دستمزدهای ضعیف، بودجه نامناسب آموزش و پرورش و زندانی شدن معلمان سندیکایی زندانی است.

ب. دستگیری او و دستگیری سایر اتحادیه‌های کارگری و مدافعان حقوق بشر نقض آزادی تشکل، حق تشکل و آزادی بیان است.

۳. از دولت ایران می خواهد که:
آ. بی قید و شرط تمام اتهامات را کنار بگذارید و اسماعیل عبدی و دیگر سندیکال ها و مدافعان حقوق بشر زندانی در ایران را آزاد کنید.

ب-به حقوق معلمان و کارکنان آموزش و پرورش برای سازماندهی و آزادی تشکل و آزادی بیان از جمله حق تجمع مسالمت آمیز بدون ترس از مداخله مقامات احترام گذاشته و از آنها حمایت کنید.

ج- نهادینه کردن گفتگو با سازمان های نماینده معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در مورد مسائل مربوط به سیاست آموزشی و معلمان.

د-به حقوق و حریم خصوصی اعضای خانواده اسماعیل عبدی و رهبران زندانی احترام گذاشته و امنیت و رفاه آنها را تضمین کنید.

۴. از سازمان های عضو می خواهد:
آ. به فراخوان EI برای آزادی فوری اسماعیل عبدی و دیگر رهبران زندانی بپیوندید.

ب- به تلاش های EI برای اطمینان از ایمنی و رفاه اعضای خانواده اسماعیل عبدی بپیوندید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها