۹ فروردین, ۱۴۰۳

 سومین روز از اعتصاب کارگران شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون ورزقان…

 سومین روز از اعتصاب کارگران شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون ورزقان

 سومین روز از اعتصاب کارگران شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون ورزقان

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز سه‌شنبه دوم آذرماه، حدود دو هزار نفر از کارگران شرکت‌های پیمانکاری آهن‌آجین (معدن)، آهن‌آجین (لیچینگ)، مبین، زحل، نوآوران، پارس اولنگ و خدمات اکتشافی، شاغل در مجتمع مس سونگون ورزقان همچنان از حضور در سر کار خودداری کرده و در اعتصاب به سر میبرند.

این کارگران که از شامگاه روز یکشنبه ۳۰ آبان و در اعتراض به بسته شدن کارت حدود ۶۰ نفر از همکاران و نمایندگان‌شان دست از کار کشیده بودند امروز در سومین روز اعتصاب هستند.

لازم به یادآوری است که قرارداد کاری تمامی این کارگران پایان یافته اما مدیرعامل شرکت ملی مس ایران وعده داده بود که قرارداد همگی آنها یکساله تمدید خواهد شد. اکنون مدیران مجتمع و شرکت‌های پیمانکاری از کارگران خواسته‌اند که به سر کار بازگردند اما مانع از ورود و تداوم کار نمایندگان کارگران می‌شوند.

کارگران شاغل در مجتمع اعلام کرده‌اند که در مقابل اخراج همکاران خود خواهند ایستاد و تا زمانی که قرارداد تمامی پرسنل امضا نگردد به اعتصاب ادامه خواهند داد.

اکنون تنها پرسنل رسمی شرکت مس و کارخانه مشغول به کار هستند و با توجه به اینکه استخراج بخاطر اعتصاب کارگران به کلی تعطیل شده است، کارخانه هم با کمبود خوراک روبرو شده است و امکان تعطیلی کارخانه هم وجود دارد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- دوم آذرماه ۱۴۰۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها