۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

طی دو روز گذشته ده‌ها تن از کارگران شرکت واحد تلفنی به مرکز پلیس امنیت تهران احضار شده‌اند

طی دو روز گذشته ده‌ها تن از کارگران شرکت واحد تلفنی به مرکز پلیس امنیت تهران احضار شده‌اند

سندیکای کارگران شرکت واحد احضار ده‌ها تن از کارگران به پلیس امنیت برای تهدید و ارعاب و ممانعت از اعتراض شنبه ۱۸ دی را محکوم می‌کند

طی دو روز گذشته ده‌ها تن از کارگران شرکت واحد تلفنی به مرکز پلیس امنیت تهران احضار شده‌اند. کارگران در تلفن پلیس امنیت که با سرشماره +9821218 انجام شده است تهدید شده‌اند که نباید در اعتراض شنبه۱۸ دی “روشن کردن چراغ اتوبوس و حرکت با سرعت ۳۰ کیلومتر و تجمع کارگران تعمیرگاه و توقفگاه در مقابل دفاتر مدیریت در سامانه‌ها” شرکت کنند.

البته بسیاری از کارگران به درستی در پاسخ به تلفن پلیس اعلام کرده‌اند که پلیس قانونا نمی‌تواند کسی را احضار کند و مقام قضایی باید بصورت مکتوب احضاریه بفرستد. اما تعدادی از کارگران پس از احضار تلفنی با ترغیب و ایجاد هراس عوامل مدیریت به مرکز پلیس امنیت مراجعه کرده‌اند که با تهدید بیشتر مواجه شده‌اند.

همکاران گرامی

اعتراض و اعتصاب حق مسلم کارگران برای رسیدن به حقوق‌شان هست و باید در برابر ایجاد ارعاب برای ممانعت از شرکت در اعتراضات مقاومت کرد. این حق ماست که از مدیریت ناکارآمد بخواهیم که بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل که سال‌هاست معوق شده است را فوری اجراء کند و دیگر مطالبات معوق کارگران را پرداخت نماید. باید همبستگی داشته باشیم و از مدیریت بخواهیم تا کارگران اخراج از کار سندیکایی که برای دفاع از حق همه کارگران فراقانونی از کار اخراج شده‌اند، شاغل گردند. پلیس چرا باید همیشه کارگران را تهدید کند؟ اگر بنا باشد پلیس به کارفرما کمک کند که حق کارگران را پرداخت نکنند. کارگران هم با اتحاد و همبستگی و برگزاری اعتراضات از حق خودشان دفاع می‌کنند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه هماهنگی پلیس با حراست و مدیریت شرکت واحد و ایجاد ارعاب برای ممانعت از اعتراض حق‌طلبانه کارگران را محکوم می‌کند و از کارگران می‌خواهد با احضار تلفنی به مقر پلیس مراجعه نکنند و با همبستگی و اتحاد در اعتراض روز شنبه ۱۸ دی شرکت و از حق خود دفاع کنند.

چاره رنجبران وحدت و تشکیلات است
۱۵ دی ۱۴۰۰

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها