۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

عباس دریس، از معترضان آبان‌ماه ۹۸ «به اعدام محکوم شد»

ما خواهان لغو فوری حکم ظالمانه اعدام عباس دریس هستیم

عباس دریس به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد

وکیل برادران دریس خبر داده که رای شعبه دادگاه انقلاب ماهشهر به او ابلاغ شده و عباس دریس، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در ماهشهر به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است.
فرشته تابانیان با تائید این خبر گفته «به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد و امیدواریم که در دیوان عالی کشور این حکم نقض شود».
خانم تابانیان گفته محسن دریس، برادر عباس در این پرونده تبرئه شده و احتمالا آزاد خواهد شد. به گفته او، دادگاه در دو جلسه تشکیل شده بود.
در رای دادگاه انقلاب ماهشهر گفته شده حکم براساس اعترافات عباس دریس صادر شده است.
در اعترافات اولیه، عباس دریس عنوان کرده که در اعتراضات ماهشهر، با توجه به فاصله زیاد، اساسا پس از شلیک با اسلحه، متوجه نشده که آیا با این شلیک، گلوله‌ای به فردی اصابت کرده یا خیر اما، تنها مشاهده کرده که در آن سو، افرادی با لباس سیاه بودند که افتادند.
خانم تابانیان می‌گوید اعترافات عباس دریس، موکلش، در وزارت اطلاعات انجام شده و او در دادگاه، اتهامات را رد کرده و گفته در جریان آنچه در نیزارهای ماهشهر رخ داده به کسی شلیک نکرده و کسی را نکشته است.
آذرماه سال گذشته رسانه‌ها از قول همسر عباس ادریس خبر دادند که حکم عباس و محسن صادر شده اما خانم تابانیان در پاسخ به این سوال می‌گوید چنین دادگاهی تشکیل نشده بود و «به همسر عباس دریس در تهران به دروغ گفتند که حکم اعدام او صادر شده و همسر موکلم پس از شنیدن این خبر ظرف مدت یک هفته به دلیل سکته جان خود را از دست داد».
خانم تابانیان گفته: «همسر عباس دریس پیگیر پرونده او بود و در روند پیگیری به او گفته بودند که برای پیگیری بیشتر و گرفتن نتیجه به تهران مراجعه کند. پس از مراجعه به تهران، فردی که اصلا اطلاعی از هویت او نداریم به همسر عباس دریس گفته بود که حکم پرونده ایشان، قطعا اعدام خواهد بود.»
اتهام این دو برادر در وهله اول، قتل عمد فردی به نام صیادی از نیروهای یگان ویژه و همچنین، محاربه به دلیل استفاده از سلاح و شلیک با آن قید شده بود.
خانواده عباس دریس از اهالی شهرک چمران (جراحی) در شهرستان ماهشهر بودند که پس از ماجرای معروف اعتراضات در نیزارهای ماهشهر در آبان‌ماه ۹۸ بازداشت شدند. پس از بازداشت محسن، عباس هم در حدود یک هفته بعد بازداشت شد.

🔻این جنبش را سر بازایستادن نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها