۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

عدم موافقت دادستانی با آزادی مشروط شاپور احسانی‌راد

عدم موافقت دادستانی با آزادی مشروط شاپور احسانی‌راد

در روزهای اخیر یکی از دادیارهای ناظر بر زندان طی ملاقاتی حضوری با شاپور احسانی‌‌راد در زندان تهران بزرگ اعلام نموده است که دادستانی خواست آزادی مشروط برای وی را قبول نکرده است.
این در حالیست که شاپور احسانی‌راد نزدیک به دو سال است که در بدترین زندان استان تهران محبوس است و در مقاطعی هم همراه با دیگر زندانیان سیاسی مورد حملات سازمان‌یافته زندانیان جرائم خطرناک قرار گرفته و آسیب‌های جدی دیده است. شاپور احسانی‌راد نماینده سابق کارگران کارخانه پروفیل ساوه و عضو هیأت مدیره‌ی اتحادیه آزاد کارگران ایران است که در تاریخ ۷ مرداد سال ۹۸ توسط اطلاعات سپاه دستگیر و پس از ۳۶ روز بازداشت با قرار وثیقه موقتاً آزاد شده بود که بعدتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به شش سال زندان محکوم شد و از تاریخ ۲۷ خرداد سال ۹۹ تاکنون در زندان تهران بزرگ در حال سپری کردن این دوره محکومیت است.

شاپور احسانی‌راد هیچ نوع محکومیت کیفری در طول ۶۴ سال زندگی‌اش نداشته و تنها جرم او، سالها دفاع از حقوق خود و دیگر کارگران بعنوان نماینده کارگران در کارخانه نورد پروفیل ساوه و پوشش لوله صفا و در چارچوب اتحادیه آزاد کارگران ایران بوده است.

وکیل شاپور احسانی‌راد با توجه به سن بالای شاپور و اینکه از بیماری‌های متعددی رنج میبرد و در طول مدت زندان هم آسیب‌های دیگری را متحمل شده است و تداوم حبس برای وی در زندان تهران بزرگ که یکی از بدترین زندان‌های کشور است می‌تواند بسیار خطرناک باشد، خواست آزادی مشروط برای وی ثبت کرده بود که به گفته‌ی یکی از دادیارهای ناظر بر زندان با مخالفت دادستانی تهران رد شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ردِ خواست آزادی مشروط و تداوم حبس شاپور احسانی‌راد را قویاً محکوم می‌نماید و خواهان آزادی فوری او و دیگر کارگران، معلمان و فعالین سیاسی زندانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۸ اسفند ۱۴۰۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها