۹ فروردین, ۱۴۰۳

محکوم کردن رفتار ظالمانه و‌ خشونت آمیز مقامات ایرانی توسط فدراسیون‌های جهانی اتحادیه‌های کارگری

محکوم کردن رفتار ظالمانه و‌ خشونت آمیز مقامات ایرانی توسط فدراسیون‌های جهانی اتحادیه‌های کارگری

فدراسیون‌های جهانی اتحادیه‌های کارگری رفتار ظالمانه و‌ خشونت آمیز مقامات ایرانی را محکوم می کنند و خواهان آزادی همه‎ی فعالین زندانی اتحادیه‎های کارگری هستند.

بیانیه‎ی شورای اتحادیه‎های کارگری جهانی CGU
۱۵ مهر ۱۴۰۱

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC)، کمیته مشورتی اتحادیه های کارگری در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (TUAC) و فدراسیون‌های اتحادیه‎های جهانی (GUFs) خشونت ممتد مقامات ایرانی علیه مردم ایران را محکوم می‌کنند و خواستار فشار قوی‎تر بین‌المللی علیه رژیم هستند.

در حالی‌که خشم عمومی از کشته شدن مهسا امینی ادامه دارد، حدود ۱۰۰ نفر کشته و بسیاری دیگر مجروح شده‎اند. مهسا امینی صرفاً به دلیل رعایت نکردن قوانین سرکوبگر و سخت‎گیرانه‎ی حجاب اجباری توسط پلیس مذهبی کشته شد.

«کلیت جنبش بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری به مقاومت و ایستادگی مردم فوق‌العاده شجاعی که در مقابل سرکوب بی رحمانه‌ای که توسط رهبران حکومت مذهبی ایران انجام می‌شود، ادای احترام می‌کنند. این مقاومت توسط زنان و دخترانی رهبری می‎شود، که با در معرض خطرات سهمگین قرار دادن‌خود، خواهان پایان دادن به زن‌ستیزی و انقیاد حقوق اولیه ای هستند، که جوهره مذهبی و سیاسی حاکمان می‎باشد. ما به آنها درود می فرستیم و در همبستگی با آنها می ایستیم»، شاران بارو، دبیر کل کنفدراسیون جهانی اتحادیه‎های کارگری.

«دستگیری‌های اخیر فعالین اعضای اتحادیه‌های کارگری ایرانی و بین‌المللی، تلاشی مذبوحانه از سوی رژیم برای ساکت کردن منتقدان و نسبت دادن خشم عمومی مردم ایران به‎ دسیسه‎ی کشورهای خارجی است». استیو کاتن، رئیس شورای اتحادیه‎های کارگری جهانی (CGU) و دبیرکل فدراسیون بین‎المللی کارگران حمل و نقل (ITF) افزود: «کارگران ایران و برادران و خواهران آنها در سراسر جهان این حقیقت را می‎دانند و خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان هستند».

کارگران تمام بخش‌ها همیشه در صدر مبارزه برای دستیابی به حقوق خود در ایران بوده‌اند، که از یکی از بدترین سوابق در زمینه‎ی نقض حقوق کارگران در جهان برخوردار میباشد.

بسیاری از فعالین سندیکایی و اتحادیه‎های صنفی به دلیل حمایت از حقوق اساسی کارگران در حال گذراندن محکومیت در زندان هستند و ایران در رتبه پنجم عدم ضمانت حقوق در «فهرست حقوق جهانی» در سال ۲۰۲۲ قرار دارد‌که توسط کنفدراسیون بین‎المللی اتحادیه ‎ای کارگری گزارش شده است.

ما خواهان آزادی همه فعالین زندانی اتحادیه‎های کارگری و نیز سایر افرادی که به ناحق در ایران بازداشت شده‌اند هستیم.

لینک‌ها به متن اصلی به زبان انگلیسی:

https://www.ituc-csi.org/cgu-iran-statement

https://www.ei-ie.org/en/item/26933:global-unions-condemn-the-brutality-of-the-iranian-authorities-and-demand-the-release-of-all-imprisoned-trade-unionists

🔹🔹🔹

🔻این جنبش را سر بازایستادن نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها