۹ فروردین, ۱۴۰۳

مصیب های زنان کارگر خارجی در عربستان به روایت نیویورک تایمز…

اتحادیه آزاد کارگران ایران

مصیب های زنان کارگر خارجی در عربستان به روایت نیویورک تایمز

روزنامه آمریکایی نیویورک در گزارشی به زندگی دشوار زنان کارگر خارجی در عربستان پرداخته است، کارگرانی که برای ابراز اندوه و رنج خود به شبکه‌های اجتماعی متوسل شده‌اند.

🔸سایت الواقع السعودی نوشت: یک زن جوان کنیایی که لباس فرم و حجاب به تن دارد در ویدئویی ابراز نارضایتی می‌کند و می‌گوید من معنای یک روز زندگی آرام و بدون مشاجره و یک روز مرخصی و استراحت را متوجه نمی‌شوم. همچنین در این اپلیکیشن یک کارگر زن خارجی دیگر از فشارهای زیاد کاری خود در یک خانواده سعودی صحبت می‌کند که این ویدیو بیش از ۹ هزار بازدید داشته است.
در ادامه این گزارش آمده است: کارگران زن خارجی در مکانهای نا آشنا و دور از خانه خود زندگی می‌کنند که آن‌ها برای صحبت صریح در مورد زندگی و شرایط کار خود به شبکه‌های اجتماعی متوسل شده‌اند و بسیاری از آنها می‌گویند که بیش از توان خود کار می‌کنند و مورد آزار و اذیت جنسی و تبعیض نژادی قرار گرفته‌اند.

🔸بر اساس این گزارش بیشتر کارگران خارجی از طریق سیستم حمایت مالی عربستان تحت کنترل کارفرمایان هستند که بدون اجازه آن‌ها قادر به تغییر شغل یا ترک کشور نیستند و کارفرمایان معمولا گذرنامه‌ها و حتی تلفن آن‌ها را کنترل می‌کنند.کارگران زن خارجی اغلب منزوی هستند و مورد نقض حقوق بشری قرار می گیرند.بدین ترتیب با محدودیت‌ها و فشارهای زیادی که از سوی عربستان بر این کارگران خارجی اعمال شده است، این کارگران به شبکه اجتماعی تیک تاک پناه آورده‌اند تا مصیبت خود را در این کشور از خلال این برنامه به جهانیان اعلام کنند.
🔸سایت الواقع السعودی در ادامه تاکید کرد: زندگی در عربستان برای کارگران خارجی امن نیست .در کویت و عربستان سعودی ، زنان کارگر طبق قوانین موظف به نگهداری اسرار خانه‌هایی هستند که در آن کار می کنند. کارگران زن و مرد موظفند پس از ورود به کشور محل کار ، قراردادهای کاری حاوی چنین تعهدی را امضا کنند که یک محقق حقوق زنان در خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر گفت این قراردادها و قوانین کار ممکن است علیه کارگران آسیب پذیر خانگی استفاده شود. بسیاری از کارگران زن خارجی در عربستان از سوی کارفرمایان سعودی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و کوچک‌ترین ابراز درد و مصیبت منجر به شکنجه روحی و جسمی و چه بسا اخراج آن‌ها خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها