۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

نارضایتی کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهواز از رویه پرداخت حقوق

نارضایتی کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهواز از رویه پرداخت حقوق

کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهواز به رویه پرداخت حقوق خود از سوی پیمانکار اعتراض دارند.

آنها می‌گویند: حدود ۱۱۳ کارگر شاغل در بخش حراست پروژه تعطیل شده قطار شهری اهواز هستیم که پیمانکار هر چند ماه یکبار بخشی از حقوق یکساله ما کارگران را پرداخت می‌کند و این موضوع مشکلات زیادی را برای ما به عنوان حداقل‌بگیر بوجود آورده است.
آن‌ها با بیان اینکه رویه پرداخت حقوق، کارگران قطار شهری اهواز را به تنگنا کشانده است، افزودند: متاسفانه هریک از ما کارگران نگهبان براساس سوابق کار مبالغی بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون از کارفرما طلبکاریم. این درحالی‌ست که چندین سال است علارغم داشتن طلب مالی از شرکت برای تامین حداقل مایحتاج روزانه خانواده‌های خود دچار مشکل شده‌ایم.
این کارگران با بیان اینکه فعالیت پروژه ساخت قطار شهری اهواز، از ماه‌های پایانی سال ۹۷ متوقف شده و تاکنون ۵۰۰ کارگر بیکار شده‌اند، مدعی شدند: در حال حاضر فقط ما ۱۱۳ کارگر نگهبان به همراه  سه کارگر تاسیساتی در این واحد با یکسال معوقات مزدی باقی مانده‌ایم که وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست.
کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهواز، درباره سایر مطالبات صنفی خود گفتند: از دیگر مطالبات صنفی کارگران نگهبان متروی اهواز نداشتن قرارداد کار و حق مرخصی، پرداخت نشدن هزینه رفت و آمد، ناهار و عیدی مربوط به سال ۱۴۰۰ است.
آن‌ها با اشاره به مشکلات خود گفتند: در ماه‌های گذشته برای پیگیری وضعیت معلق پروژه قطار شهری اهواز و کارگران مکاتباتی با مسئولان انجام داده‌ایم اما به نتیجه‌ نرسیده‌ایم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها