۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

همبستگی شبکه سراسری نمایندگان محل کار انگلیس با مبارزات معلمان ایران

همبستگی شبکه سراسری نمایندگان محل کار انگلیس با مبارزات معلمان ایران

شبکه سراسری نمایندگان محل کار درود و همبستگی خود را به معلمان و سایر کارگران در ایران که در حال حاضر درگیر مبارزات هستند میفرستد.

متذکر می شویم که معلمان در ایران از سال 1397 در حال دوام بر مبارزات خود بوده و در ماه های اخیر اعتراضات سراسری مکرری را برای مطالباتی همچون؛ پرداخت حقوق برای معلمان و بازنشستگان، پایان دادن به استخدام موقت، قراردادی و اجرای حق آموزش رایگان براساس خود قانون اساسی هستند. ما به طور خاص از سه روز اعتصابات و اعتراضات سراسری در دسامبر گذشته و یک اعتصاب دو روزه دیگر در 30 و 31 ژانویه اطلاع داریم.

اکنون شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران دو تاریخ دیگر برای اعتصاب سراسری برای روزهای ششم و هفتم و همچنین سیزدهم و چهاردم فوریه فراخوان داده و قاطعانه اعلام کرده است که در صورت برآورده نشدن مطالبات آنها تا 20 فوریه، اعتصاب خود را بشکل نامحدود ادامه خواهند داد.

ژوئن گذشته، NSSN همبستگی خود را با کارگران نفت ایران که در آن برهه دست به اعتصاب سراسری کرده بودند را اعلام کرد، که در آن «علی‌رغم سرکوب مکرر مبارزات کارگران و زندانی شدن کارگران و فعالان و رهبران بازنشستگان» به توسعه جنبش کارگری در ایران اشاره نموده شده است.

ما می دانیم که در سال 2021 بیش از 2000 اعتصاب و اعتراض کارگری در ایران سازماندهی شده است و درود و همبستگی خود را به همه کارگران ایرانی درگیر مبارزات طبقاتی می فرستیم. در عین حال خواستار پایان سرکوب و آزادی تمامی کارگران زندانی و فعالان بازنشسته هستیم.

اتحادیه NSSN معتقد است که احیای جنبش کارگری در ایران و تلاش آن برای ایجاد تشکل های کارگری مستقل و دموکراتیک دارای اهمیت بین المللی بوده تا بتواند در جهت الهام بخشی به تحولات مشابه علیه تمامی رژیم های دیکتاتوری و استبدادی در خاورمیانه کمک می کند.

ما همبستگی خود را به هر شکل ممکن اعلام میکنیم.

راب ویلیامز،
دبیرکل NSSN

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها