۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-در محکومیت احکام صادره علیه فعالین کارگری و معلمان در ایران

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-در محکومیت احکام صادره علیه فعالین کارگری و معلمان در ایران

با صدور احکام ناعادلانه علیه فعالین اتحادیه ای مبارزات مردم ایران خاموش نمی شود!

بنا به گزارش رامین صفرنیا، وکیل دادگستری، احکام بدوی اعضای کانئون های صنفی معلمان که یک روز قبل از اول ماه مه امسال دستگیر شده بودند از طرف شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب اسلامی تهران به قرار زیر صادر شد:

آقای رسول بداقی به اتهام “اجتماع و تبانی” به چهار سال و شش ماه  و “تبلیغ علیه نظام” به یکسال زندان، آقای جعفر ابراهیمی به اتهام “اجتماع و تبانی” به چهار سال و “تبلیغ علیه نظام” به یکسال زندان و آقای محمد حبیبی به اتهام “اجتماع و تبانی” به سه سال و هفت ماه و “تبلیغ علیه نظام” به یکسال زندان محکوم شدند.

هر سه نفر همچنین به دو سال منع هر گونه فعالیت صنفی و عضویت در تشکلات صنفی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده اند.

همچنین بنا به گزارش حسین تاج، وکیل دادگستری، آقایان رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای هیئت رئیسه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از طرف همان دادگاه به اتهام “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” و “فعالیت علیه امنیت کشور” مجموعا به شش سال زندان، ممنوعیت خروج از کشور، عضویت در احزاب، فعالیت در شبکه های اجتماعی و منع اقامت در تهران و استانهای مجاور به مدت دو سال محکوم شدند.

فعالیت اتحادیه ای جرم نیست بلکه جزء ابتدایی ترین و برسمیت شنااخته شده ترین حقوق اولیه بشر و قوانین بین الملی کار است. صدوراین احکام ناباورانه با عناوین من درآورانه دادگاه انقلاب اسلامی تهران علیه اعضای کانون های صنفی معلمان و فعالین کارگری در روزی صادر شد که معلمان ایران در شهرهای مختلف دست به تحصن زده و در هفته های اخیر دانش آموزان مدارس مختلف علیه حجاب اجباری با شعار مرگ بر دیکتاتور دست به مبارزه زده اند. این احکام در حالی صادر میشود که بیش از یکماه است که ایران شاهد بزرگترین اعتراضات مردمی با شعار مرگ بر دیکتاتور و جمهوری اسلامی است. این نشاندهنده این است که معلمان و کارگران و فعالین مدنی زندانی بذر مبارزه برای حقوق انسانی را چنان در سر تا سر ایران افشانده اند که این مبارزات با وجود دربند بودن آنها نیز آبیاری شده و به رشد فزاینده خود ادامه میدهد. به زبان ساده سیاست رعب، وحشت  و زندان رژیم جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است و این مبارزات دیگر قائم به افراد نیست.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ضمن محکوم کردن صدور احکام زندان برای شریف ترین افراد جامعه اعلام میکند که از صدور این احکام خشمگین است و این خشم را به انگیزه بیشتری در حمایت از مبارزات کارگران، معلمان و تمامی اقشار جامعه علیه رژیم جمهوری اسلامی  و برای ایجاد جامعه ای بهتر و آزاد در ایران تبدیل خواهد کرد. ما با استفاده از تمامی روابط بین المللی خود از جمله اتحادیه های کارگری در سطح بین المللی، سازمان جهانی کار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران و نهاد های مدافع حقوق انسانی در گسترش همبستگی جهانی با مبارزات مردم ایران تمام تلاش خود را بکار خواهیم برد.

ما خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آقایان رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، رضا شهابی و حسن سعیدی و زندانیان سیاسی و مدنی و کلیه دستگیرشدگان اعتراضات اخیر می باشیم.

۲۳ اکتبر ۲۰۲۲

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد- ایران

🔻این جنبش را سر بازایستادن نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها