۹ فروردین, ۱۴۰۳

کارگران شرکت قالب‌های صنعتی سایپا دست به اعتصاب زدند

کارگران شرکت قالب‌های صنعتی سایپا دست به اعتصاب زدند

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه نهم بهمن‌ماه حدود ۲۰۰ نفر از کارگران سالن ۱ شرکت قالب‌های صنعتی سایپا واقع در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص، در اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق‌ها، و عدم افزایش دستمزد و کارانه و همچنین انتصابات و استخدام فامیلی توسط مدیرعامل و نزدیکانشان دست به اعتصاب زده و دستگاه‌ها را روشن نکرده‌اند.

حدود ۲۰۰۰ نفر در کل شرکت و به صورت سه شیفت مشغول به کار هستند که بیشتر این کارگران پیمانکاری می‌باشند. تمامی کارگران به وضعیت نامناسب شغلی و سطح پایین دستمزدها معترض هستند و طی ماه گذشته چند بار دست به اعتراض زده‌اند.

رمضانی مدیرعامل شرکت و نزدیکانش حدود ۱۰۰ نفر از نزدیکان و فامیل خود را به صورت قراردادی به استخدام شرکت درآورده است در حالیکه اکثریت کارگران با سوابق بالا هنوز به شکل پیمانکاری مشغول به کار هستند و این تبعیض یکی از موارد اعتراض جدی کارگران است.

بنابر آخرین خبر دریافتی از کارگران پس از چند ساعت از شروع اعتصاب، کارفرما به شکل علی‌الحساب تنها نصف حقوق کارگران را واریز کرده است تا کارگران به سر کار بازگردند اما این اقدام کارگران اعتصابی را بیشتر خشمگین کرده و خواهان واریز کل حقوق‌شان هستند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- نهم بهمن‌مان ۱۴۰۰

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها