۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

کارگران شهرداری گرگان خواستار پرداخت حقوق معوقه و امنیت شغلی شدند

کارگران شهرداری گرگان خواستار پرداخت حقوق معوقه و امنیت شغلی شدند

مطالبات معوقه کارگران خدمات شهری گرگان روی هم انباشته شده اما شهرداری و پیمانکار حاضر به پاسخگویی به کارگران نیستند. برخی مطالبات معوقه کارگران عبارتند از: مابه‌التفاوت حق مسکن سال ۹۹، حق مسکن و سنوات سال ۱۴۰۰ و حق مسکن سال جاری. این کارگران به واسطه یک شرکت پیمانکار و با قرارداد موقت برای شهرداری گرگان کار می‌کنند. کارگران گفته‌اند پیمانکار علاوه بر این، از هر بهانه‌ای برای تحمیل کار بدون مزد و نپرداختن بخشی از دستمزد آن‌ها استفاده می‌کند.
کارگران همچنین گفته‌اند: «گاهی آماده باش می‌دهند؛ مثلا می‌گویند ۵ بعد از ظهر تا ۸ پای کار باشید و ۸ بعدازظهر تا ۴ صبح هم شیفتِ اصلی‌مان است. اما برای این آماده‌باش‌ها پولی نمی‌دهند. در واقع اگر اینها را روی هم بگذاریم، ماهی چیزی حدود ۳ تا ۴ روز به صورت رایگان برای پیمانکار کار می‌کنیم.»
پیمانکار برای کسر حقوق کارگران هم بهانه‌هایی پیدا می‌کند: «گاهی به این بهانه که مثلا بخشی از خیابان را درست جارو نکرده‌ایم، برگه اخطار می‌دهند و حقوق آن روز را قطع می‌کنند و برای آن روز غیبت رد می‌کنند. درصورتیکه ما کم‌کاری نمی‌کنیم و ممکن است به‌دلیلِ تاریک بودنِ آن فضا بخشی از کار از دستمان در رفته باشد. بارها گفته‌ایم اخطار بدهید بعد اگرخواستید حقوق کم کنید، اما ظالمانه با ما رفتار می‌کنند.»
کارگران شهرداری گرگان گفته‌اند شورای شهر و شهردار گرگان تمام اعتراضات آن‌ها را اینچنین پاسخ گفته‌اند: «شما کارگر پیمانکار هستید و این مسائل به ما ربطی ندارد».
خواست حذف پیمانکاران و امنیت شغلی از طریق قرارداد مستقیم به شهرداری خواست مشترک همه کارگران شهرداری است که در ازای کار سخت و طاقت فرسا دستمزد کمی می‌گیرند و هر لحظه در معرض اخراج قرار دارند.

🔻این جنبش را سر بازایستادن نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها