۹ فروردین, ۱۴۰۳

کارگران پروژه سد کوهرنگ سه ۹ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند

کارگران پروژه سد کوهرنگ سه ۹ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند

کارگران شاغل در پروژه ساخت تونل و سد بتنی دو قوسی کوهرنگ ۳ استان چهار محال بختیاری، حدود ۹ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، دارند.
به گفته کارگران، آن‌ها از طریق یک شرکت تامین نیرو با نظارت شرکت آب و منطقه‌ای اصفهان در منطقه روستایی «چگاله» روی رودخانه «بیرگان» مشغول کارند. شرکت پیمانکار علاوه بر تاخیر در پرداخت مطالبه مزدی آن‌ها، اخیرا ساخت این پروژه عمرانی را متوقف کرده است.
این کارگران که از ابتدای فروردین ماه سال جاری حقوق خود را از کارفرما طلبکارند، گفتند: پیمانکاری که ما در استخدامش هستیم حدود نه‌ماه حقوق سال جاری به ما بدهکار است. همچنین کارگران با ۱۰ تا ۱۱ سال سابقه کار به دلیل دارا بودن قراردادهای یک ماه هنوز فاقد امنیت شغلی هستند.
این کارگران اظهار داشتند: در سال جاری فقط یک ماه حقوق دریافت کرده‌ایم که آنهم مشخص نیست مربوط به کدام ماه می‌شود. در عین حال از همه مزایای قانونی کار بی‌بهره بوده و اضافه‌کاری کارگران نیز محاسبه نمی‌شود.
به نقل از این کارگران گفته می‌شود؛ در این پروژه عمرانی که از فروردین سال ۹۱ آغاز شده است، در ابتدا بیش از ۱۵۰۰نفر مشغول کار بودند که به مرور با محدود شدن کار، تعداد کارگران هم کمتر شد.
کارگران در ادامه افزودند: طی چند سال گذشته که با چند شرکت پیمانکاری همکاری شغلی داشته‌ایم، بخشی از مطالبات‌مان در زمان هر یک از این پیمانکاران پرداخت نشده است به همین دلیل تعدادی از همکاران در پیگیری مطالبات معوقه خود به اداره کارشکایت کرده اند.
کارگران شاغل در پروژه سد کوهرنگ سه درباره وضعیت پرداخت حق بیمه خود نیز گفتند: جدا از حقوق معوق شده، چندین ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها