۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

کارگران پیمانکاری انتقال آب سد شهر بیجار به رشت مطالبات مزدی معوقه دارند

کارگران پیمانکاری انتقال آب سد شهر بیجار به رشت مطالبات مزدی معوقه دارند

حدود ۳۵ کارگر پیمانکاری شاغل در پروژه لوله‌گذاری و انتقال آب سد مخزنی شهر بیجار به رشت در استان گیلان، دست‌کم ۶ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، دارند.

تعدادی از کارگران پروژه انتقال آب سد مخزنی شهر بیجار واقع در استان گیلان، گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۳۵کارگر در پروژه لوله‌گذاری و انتقال آب سد مخزنی شهر بیجار به رشت مشغول کارند که حدود ۶ ماه مطالبات پرداخت نشده دارند.
این کارگران گفتند: به واسطه یک شرکت پیمانکار با نظارت شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان در این پروژه عمرانی مشغول کاریم و در آخرین پیگیری‌های خود از اداره آب و فاضلاب و اداره برق منطقه‌ای گیلان اما مسئولی در این دو نهاد پاسخگوی مطالباتمان نبود تا پیمانکار را مجاب به پرداخت مطالبات عقب‌افتاده کارگران بکند.
کارگران انتقال آب سد مخزنی شهر بیجار که اخیرا (یک هفته پیش) حقوق فروردین ماه سال جاری (۱۴۰۱) خود را با سه ماه تاخیر دریافت کرده‌اند، در ادامه، گفتند: پیمانکاری که ما در استخدامش هستیم حدود ۴ ماه حقوق سال گذشته را به همراه ۲ماه حقوق سال جاری به ما بدهکار است.
این کارگران با بیان اینکه مهم‌ترین عامل این وقفه چندین ماهه؛ کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی از سوی شرکت پیمانکار است، درباره وضعیت شغلی خود گفتند: به دلیل قراردادی بودن کار در این پروژه عمرانی همیشه نگران از دست دادن شغل خود هستیم.
کارگران با بیان اینکه در طول فعالیت شغلی‌مان در ساخت این سد با پیمانکاران مختلفی همکاری داشته‌ایم که متاسفانه هر کدام به نوعی بخشی از مطالبات کارگران پرداخت نکرده‌اند، افزودند: طلب هر کدام از کارگران از پیمانکار پیشین که تعدادشان به ۲۸ نفر می‌رسد به صورت میانگین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان است.
کارگران پیمانی انتقال آب سد بیجار خواستار دریافت مطالبات معوقه هستند، اما مسئولان آب منطقه‌ای گیلان با وجود خروج پیمانکار پیشین به عنوان کارفرمای اصلی، مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران را برعهده نمی‌گیرند و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند.
این کارگران در خاتمه با بیان اینکه وعده‌هایی برای جذب نیروهای بومی در پروژه سد شهر بیجار به ما کارگران پیمانکاری داده شده است، گفتند: امیدواریم مسئولان جذب نیروهای بومی را در الویت قرار دهند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها