۲۸ فروردین, ۱۴۰۳

آزادی امیر عباسی و تداوم بازداشت مرتضی صیدی، امیر امیرقلی، محمد ایران‌نژاد، سارا عسگری و ناصر امیرلو

آزادی امیر عباسی و تداوم بازداشت مرتضی صیدی، امیر امیرقلی، محمد ایران‌نژاد، سارا عسگری و ناصر امیرلو

گزارش تکمیلی 

بنابر گزارش‌‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امیر عباسی فعال کارگری بازداشت شده، شب گذشته و پس از ساعاتی بازجویی آزاد می‌گردد اما دیگر فعالین کارگری دستگیرشده همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی است.

مرتضی صیدی، امیر عباسی، ناصر امیرلو، امیر امیرقلی، محمد ایران‌نژاد و سارا عسگری عصر روز جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در یکی از پارک‌های کرج مورد حمله نیروهای امنیتی قرار می‌گیرند و بازداشت می‌شوند. سپس مأمورین مرتضی صیدی و امیر عباسی را دستبند به دست به منزل مرتضی برده و پس از تفتیش منزل و ضبط برخی لوازم شخصی دوباره آنها را با خود میبرند.

شب گذشته همچنین منازل دیگر فعالین دستگیرشده نیز مورد تفتیش مأمورین قرار گرفته و لوازم شخصی آنها نیز ضبط گردیده است.

امیر عباسی پس از ساعاتی بازجویی آزاد میشود اما پنج نفر از فعالین دستگیرشده هنوز در بازداشت نیروهای امنیتی هستند.

تاکنون تلاش خانواده بازداشت‌شدگان برای پیگیری وضعیت آنها بی نتیجه بوده است و مسئولین قضایی هیچ پاسخی درباره دلایل و مکان بازداشت آنها ارائه نداده‌اند. تنها ناصر امیرلو و مرتضی صیدی ظهر امروز تماس کوتاهی با خانواده‌شان داشته‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت فعالین کارگری در آستانه روز جهانی کارگر را اقدامی در راستای سرکوب جنبش کارگری و تلاش برای ممانعت از برگزاری هر نوع تجمعی ارزیابی می‌کند و ضمن ابراز انزجار از چنین برخوردهای سرکوبگرانه‌ای خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط فعالین کارگری بازداشتی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها