۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳

آموزش بین‌الملل، فدراسیون جهانی اتحادیه معلمان، در نامه‌ای به آقای خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، خواهان مرخصی پزشکی فوری برای فعالین صنفیِ معلمی بازداشتی جعفر ابراهیمی، هاشم خواستار، اصغر امیرزادگان، عزیز قاسم‌زاده و اسماعیل عبدی شد.

آموزش بین‌الملل، فدراسیون جهانی اتحادیه معلمان، در نامه‌ای به آقای خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، خواهان مرخصی پزشکی فوری برای فعالین صنفیِ معلمی بازداشتی جعفر ابراهیمی، هاشم خواستار، اصغر امیرزادگان، عزیز قاسم‌زاده و اسماعیل عبدی شد.

در این نامه‌، دیوید ادواردز، دبیر کل آموزش بین‌الملل، فدراسیون جهانی اتحادیه معلمان متشکل از ۳۸۳ اتحادیه معلمی، از جمله شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، از مسئولان حاکمیتی و مسئولان زندان، مرخصی پزشکی فوری این معلمین زندانی که در وضعیت سلامتی وخیم در زندان هستند، را درخواست کرده‌ است. 

متن نامه:

جعفر ابراهیمی، یکی از اعضای هیئت ‌مدیره شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در حال حاضر در بازداشتگاهی در خارج از تهران به سر می‌برد که در تاریخ ۱۲ شهریور به آنجا تبعید شد. وی از بیماری روده‌ای رنج می‌برد و در مدت بیست ماه اخیر در زندان اوین وضعیت وی به شدت بدتر شده است. او فقط یک‌بار اجازه دسترسی به بیمارستان را داشت و درمان تحت تدابیر شدید امنیتی انجام شد و حق مراقبت پزشکی جامع از او سلب شده است. از طرف دیگر دیابت وی تشدید شده است و اطلاعاتی از سوی هم‌بندیان او منتشر شده است که نشان می‌دهد بینایی ابراهیمی در خطر است. بدون بستری شدن فوری و مراقبت‌های مناسب پزشکی، ممکن است بینایی خود را کاملاً از دست بدهد. اما به‌جای موافقت با بستری شدن ابراهیمی، او در تاریخ ۱۲ شهریور از اوین به بازداشتگاه دیگری منتقل ‌شده است. مقامات همچنین اتهامات جدیدی را علیه وی مطرح کرده و وی را به «تهدید امنیت کشور» و «برهم زدن آسایش جامعه (زندان)» متهم کرده‌اند.

اسماعیل عبدی، یکی دیگر از اعضای هیئت‌مدیره، که قبلاً عضو هیئت‌ مدیره شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران بود، که از تیر ۱۳۹۴ تا به امروز در زندان است و اکنون در زندان کچویی زندانی است، نیز از مرخصی پزشکی محروم شده است. علیرغم توصیه اکید پزشکان داخل زندان مبنی بر درمان تخصصی در خارج از زندان، دادستان تهران از صدور دستور قضایی مبنی بر مجوز انتقال وی خودداری کرده است. سلامت جسمانی عبدی در دوران حبس به دلیل درد مزمن در دست‌ها و عضلات و همچنین مشکلات وخیم دندانی، بدتر شده است.

جعفر ابراهیمی و اسماعیل عبدی به همراه دیگر اعضای زندانی اتحادیه معلمان از جمله هاشم خواستار، اصغر امیرزادگان و عزیز قاسم‌زاده، هیچ‌گونه قوانین ملی و بین‌المللی را نقض نکرده‌اند. دستگیری، زندان و ادامه بازداشت آن‌ها نقض حقوق اساسی کارگران برای آزادی تشکل و آزادی‌بیان است. این معلمین زندانی، به مراقبت‌های پزشکی تخصصی فوری و درمان مناسب نیاز دارند. ما دولت ایران را مسئول هر آسیبی می‌دانیم که ممکن است متوجه معلمان صنفی شود در زمانی که در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران، زندانی هستند.

از شما می‌خواهیم به این درخواست فوری برای مرخصی استعلاجی جعفر ابراهیمی و اسماعیل عبدی رسیدگی کنید و برای اطمینان از دریافت مراقبت‌های پزشکی، آزادی فوری آنان را فراهم نمائید. مداخله شما می‌تواند در نجات جان معلمان و رعایت اصول عدالت و حقوق بشر مؤثر باشد.

از توجه شما به این موضوع حیاتی تشکر می‌کنم

دکتر دیوید ادوارز                  

دبیر کل آموزش بین‌­الملل 

رونوشت به:

_ قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

_ شورای عالی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران

_ نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد

_ حسین دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا

_ سازمان عفو بین‌الملل

_ فرانت لاین دیفندرز

_ گیلبرت هونگبو، مدیر کل سازمان بین‌المللی کار (ILO)

_ لوسی ترینگل، دبیر کل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC )

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها